بوداپست از میزبانی بازیهای المپیک 2024 کنار کشید

بوداپست از میزبانی بازیهای المپیک 2024 کنار کشید
بوداپست یکی از سه کاندیدای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024، از میزبانی این رویداد ورزشی انصراف داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از رویترز،زولتان کوواکس سخنگوی دولت مجارستان درباره این تصمیم گفت:در پی نشست امروز نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان، شهردار بوداپشت ایستوان تارلوس و اعضای کمیته ملی المپیک مجارستان، بوداپست از میزبانی المپیک 2024 کناره گیری کرد.

مخالفان میزبانی بوداپست برای جلوگیری از محقق شدن این میزبانی، علیه این طرح صف آرایی کردند. کمپین «نه به المپیک» موسوم به جنبش «موزگالوم» توانست با جمع آوری 151/266 امضا رفراندوم مخالفت با المپیک را به خوبی هدایت کند.

دولت مجارستان دیروز پس از انصراف بوداپست در خبرگزاری ام. تی. آی در بیانیه ای اعلام کرد:المپیک برای بوداپست و مجارستان یک موضوع ملی بود. در ماه های اخیر این اتحاد خیلی زود در هم شکسته شد و موضوع میزبانی المپیک از یک طرح ملی به یک طرح حزبی بدل شد. احزاب مخالف مسوول این اتفاق هستند. همان هایی که در مورد این موضوع (بازپس گیری میزبانی) خیلی زود تصمیم گرفتند.

پس از انصراف بوداپست، صفحه رسمی میزبانی المپیک در فضای مجازی عکس مشخصات خود را تغییر داد و تصویری با زمینه سیاه جایگزین آن کرد تا بدین شکل این خبر را اعلام کند. بدین معنی که در حال حاضر تنها پاریس و لس آنجلس در رقابت برای میزبانی المپیک 2024 باقی مانده اند. پیش از این رم وهامبورگ نیز از میزبانی انصراف داده بودند.

۵ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.