شیخ احمد: آسیا می تواند برای سومین بار پیاپی میزبان المپیک زمستانی باشد

شیخ احمد: آسیا می تواند برای سومین بار پیاپی میزبان المپیک زمستانی باشد
رییس شورای المپیک آسیا، شیخ احمد آل فهد آل صباح، که در ساپاروی ژاپن به سر می برد، مدعی شد، ساپارو می تواند سومین میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 را عهده دار شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وی گفت:ساپارو توانایی میزبانی 2026 را دارد. میزبانی عالی این شهر باعث شده که آسیا فرصت سومین میزبانی متوالی المپیک و پارالمپیک زمستانی را داشته باشد.

رییس شورای المپیک آسیا در حاشیه برگزاری بازیهای زمستانی آسیایی ساپارو به سایت رسمی بازیها گفت:اگر تعداد متقاضیان بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 زیاد باشد، ما شرایط را ارزیابی می کنیم اما اگر کسی متقاضی نباشد، ما شانس خوبی در اختیار داریم. این شهر توانایی برگزاری این رقابتها را خواهد داشت و اگر مسوولان ژاپن بپذیرند که میزبانی را عهده دار شوند، آسیا سه بار متوالی میزبان این رویداد بزرگ خواهد شد.

با این حال نتایج یک تحقیق که ماه می سال گذشته در شهر ساپارو منتشر شد پیش بینی کرد که اگر ژاپن خواستار میزبانی المپیک زمستانی 2026 باشد، هزینه ای حدود 1/4میلیارد دلار برای این شهر در بر خواهد داشت. گمانه زنی ها نشان می دهد مسوولان ژاپنی ممکن اس تا سال 2030 برای میزبانی صبر کنند اما برخی نیز معتقدند که آنها از شانس های زودتر استفاده خواهند کرد.

شرایط اعلام میزبانی بازیهای 2026 بعد از رقابتهای 2018 پیونگ چانگ آغاز می شود. دیگر شهر ژاپن «ناگانو» نیز در سال 1998 میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک 1998 بود.

۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.