ورود ورزشکاران استرالیایی به بازیهای 2022 آسیا

ورود ورزشکاران استرالیایی به بازیهای 2022 آسیا
درهای بازیهای آسیایی 2022 هونگ ژو چین به روی ورزشکاران قاره اقیانوسیه گشوده شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شیخ احمد آل فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا گفت:ورزشکاران قاره اقیانوسیه که شامل کشورهای استرالیا و نیوزلند از این پس می توانند در بازیهای آسیایی حضور داشته باشند. اولین حضور رسمی ورزشکاران این قاره در بازیهای آسیایی 2022 هونگ ژو خواهد بود.

شیخ احمد گفت:آنها در حال حاضر به عنوان میهمان در بازیهای آسیایی شرکت می کنند. در حال حاضر ورزشکاران قاره اقیانوسیه واجد شرایط دریافت مدال نیستند اما از نظر امکانات و استفاده از سخت افزارها تفاوتی با دیگر ورزشکاران آسیایی ندارند.

شیخ احمد گفت:ما این تصمیم را اولویت اصلی خود قرار داده ایم و در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که در عشق آباد تاشکند برگزار خواهد شد این موضوع را مطرح می کنیم. ولی از آنجایی که این کار بایستی پله به پله انجام شود، معتقدم حضور رسمی ورزشکاران قاره اقیانوسیه در بازیهای جاکاتارا اتفاق نخواهد افتاد اما برای بازیهای آسیایی 2022 و 2026 آنها را در کنار ورزشکاران دیگر کشورهای آسیایی خواهیم دید. در سال 2007 شورای المپیک آسیا اجازه حضور استرالیا در بازیهای آسیایی اینچئون در سال 2014 را نداد. اما اکنون شیخ احمد معتقد است که استرالیا می تواند به بازیهای آسیایی ارزش و اعتبار بیشتری ببخشد.

۳ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.