درخواست تغییر شعار بازیهای المپیک 2024 از انگلیسی به فرانسه

درخواست تغییر شعار بازیهای المپیک 2024 از انگلیسی به فرانسه
انتخاب شعار به زبان انگلیسی برای میزبانی بازیهای المپیک 2024، از سوی پاریس یکی از کاندیدای میزبانی این رویداد، با موجی از انتقادات از سوی مروجین زبان فرانسه همراه شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بنا بر گزارش های رسیده «امانوئل لودت» یکی از وکلای سرشناس فرانسه درخواست تعلیق استفاده از این شعار را برای استفاده هنگام بازیهای المپیک 2024، به دولت فرستاده است.

براساس گزارش فرانس پرس این درخواست روز دوشنبه 20 فوریه به دادگاه اداری پاریس ارسال خواهد شد. لودت معتقد است که این شعار نقض قانون دفاع از زبان فرانسوی است. در این بیانیه توضیح داده شده است که در این تصمیم برای استفاده از زبان فرانسه به جای زبان انگلیسی است.

آکادمی فرانسوی که در سال 1635 تاسیس شده است، این شعار را بیشتر مناسب تبلیغ «پیتزا» دانست و اعلام کرد که اوایل این ماه شعار جدید را جایگزین جمله انگلیسی قبلی می کند. «ونز پارتاگر» جمله انتخابی این آکادمی است. از سوی دیگر رییس انجمن ادبی «گون کورت» فرانسه «برنارد پوت» در توصیف این شعار آن را «اشتباه» و «چرند» توصیف کرد. این درحالی است که زبان رسمی کمیته بین المللی المپیک هم انگلیسی و هم فرانسوی است. همچنین «اتین توبیس» مدیر اجرایی کمیته میزبانی بازیهای المپیک 2024 پاریس، گفت: «در زبان فرانسوی، در زبان انگلیسی، و یا زبان اسپانیایی و هر زبان دیگری لازم است که مطمئن شویم که ما توانسته ایم پیام مان را که همان شوق و هدف بازیها و خانواده المپیک است را رسانده باشیم.»

۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.