رییس آکادمی جهانی کوکی وان؛ایران پایگاه خوبی برای کوکی وان در آسیا و خاورمیانه است

رییس آکادمی جهانی کوکی وان؛ایران پایگاه خوبی برای کوکی وان در آسیا و خاورمیانه است

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛«هیونگ دیوک» رییس آکادمی جهانی کوکی وان گفت: نزدیک به یک دهه است که فعالیت های تکواندو ایران را پیگیری می کنم. به نظرم عشق و علاقه مسئولین فدراسیون تکواندو ایران، توانایی‌های مدیریتی و همچنین حمایت دولت از این رشته رزمی سبب شده است ایران پس از کشور کره‌جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های این رشته در جهان شناخته شود.
آزمون جهشی کوکی وان (معادل سازی دان‌های ملی به بین‌المللی) با حضور 524 تکواندوکار زیر نظر "هیونگ دیوک" رییس کوکی وان و "جایون کانگ" مدیر آموزش آکادمی کوکی وان به مدت 4 روز به میزبانی فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد. روابط عمومی فدراسیون تکواندو این فرصت را مغتنم شمرده و با رییس آکادمی جهانی کوکی وان به گفتگو نشست.
"هیونگ دیوک" رییس آکادمی کوکی وان درخصوص اعطای میزبانی این آزمون به ایران گفت: هدف مرکز آموزش جهانی تکواندو «کوکی وان» توسعه هنر رزمی تکواندو است و آزمون‌ های معادل سازی دان‌های ملی به بین‌المللی را به طور ویژه و خاص برگزار می‌کند. این آزمون در سالجاری تنها در ایران که به عنوان کشوری سازنده در تکواندو جهان شناخته شده است، برگزار شد.
وی افزود: در سفر به کشورهای مختلف امکانات آنها را نیز بررسی و مشاهده می کنم. ایران از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ویژه‌ای برخوردار است و معتقدم با توجه به در اختیار داشتن این پتانسیل می‌تواند به عنوان پایگاهی در آسیا و خاورمیانه بوده و دوره‌های آموزشی را برگزار نماید. در ملاقاتی که با رییس کمیته ملی المپیک ایران داشتم نیز این موضوع مطرح شد و زمانی که به کره‌جنوبی بازگردم تمام تلاشم را می‌کنم که این مهم انجام شود چراکه معتقدم تکواندوی ایران از دانش و مدیریت خوبی برخوردار است و قطعا توانایی برگزاری آزمون و دوره‌های بیشتری را خواهد داشت.
«هیونگ» در خصوص سطح کیفی برنامه های آموزشی فدراسیون تکواندو و جایگاه آن در میان سایر کشور ها گفت: 206 کشور در مرکز آکادمی کوکی وان عضویت داشته که بطور مستمر عملکرد آنها را ارزیابی می‌کنیم. همچنین مسابقات هان‌مادانگ که هرساله برگزار می‌شود فرصتی را فراهم می کند تا سطح فنی تکواندو را در کشورهای مختلف بررسی نماییم. ایران در جایگاه بالایی قرار داد و با توجه به تعاملاتی که فدراسیون تکواندو ایران با مرکز آکادمی کوکی وان برقرار کرده است می‌تواند در رده‌های بالاتری قرار گرفته و در رویدادهای بین المللی پیش رو افتخارات بیشتری را کسب کند.
رییس آکادمی کوکی وان در پایان با اشاره به پیشرفت تکواندو ایران در سال‌های اخیر تصریح کرد: نزدیک به یک دهه است که با ایران آشنایی داشته و فعالیت های تکواندو در این کشور را زیر نظر دارم. به نظرم عشق و علاقه مسئولین فدراسیون تکواندو ایران، توانایی‌های مدیریتی و همچنین حمایت دولت از این رشته رزمی سبب شده است ایران پس از کشور کره‌جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های این رشته در جهان شناخته شود.


۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.