در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی زمستانی ؛ شیخ احمد: ساپارو توانایی میزبانی بازیهای المپیک زمستانی را دارد

در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی زمستانی ؛ شیخ احمد: ساپارو توانایی میزبانی بازیهای المپیک زمستانی را دارد
رئیس شورای المپیک آسیا در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی زمستانی ، ژاپن را شایسته میزبانی بازیهای المپیک زمستانی دانست .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛شیخ احمد آل فهد آل صباح رییس شورای المپیک آسیا که در ساپاروی ژاپن به سر می برد در مهمانی افتتاحیه هشتمین دوره بازیهای زمستانی آسیایی گفت: «ساپارو شهر سردی است اما مردمانی با قلب گرم دارد. ما این گرمای انسانی را در بین ملتها احساس می کنیم. این شهر توانایی میزبانی بازیهای المپیک زمستانی را دارد.»
وی همچنین در این مراسم گفت: «این شهر که پیش از این نیز میزبانی رقابتهای ورزشی را عهده دار بوده است در جستجوی به دست آوردن فرصت هایی برای توسعه ورزش های زمستانی در آسیاست.»
 براساس گفته های تلویحی شیخ فهد به نظر می رسد که رییس شورای المپیک آسیا در لفافه به ژاپن پیشنهاد بازیهای المپیک 2026 را داده است. اما بعید به نظر می رسد که ژاپنی ها به دنبال این میزبانی باشند. هر چند در نبود رقیب قابلی برای رقابت این کشور شانس بالایی برای برگزاری این رویداد مهم ورزشی را خواهد داشت.
 یک تحقیق انجام شده در ساپارو در ماه می سال گذشته پیش بینی کرده بود در صورت میزبانی ژاپن برای بازیهای المپیک 2026، مبلغی معادل 1/4میلیارد دلار لازم است.
 اما شهرهای کالگاری کانادا، اینسبورگ اتریش، استکهلم سوئد و سیئون سوییس نیز برای میزبانی بازیها 2026 بی میل نیستند. هنوز زمان ثبت نام کاندیداهای میزبانی المپیک 2026 آغاز نشده است و زمان ثبت نام بعد از اتمام بازیهای پیونگ چانگ 2018 خواهد بود.

۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.