طراحی مدال های تاشکند با الهام گرفتن از میراث ماندنی ترکمن ها

طراحی مدال های تاشکند با الهام گرفتن از میراث ماندنی ترکمن ها
کمیته برگزار کننده پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا از مدال های طراحی شده برای قهرمانان این دوره از مسابقات رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛طراحی منحصر به فرد این مدال ها توسط شرکت صنعتی «انگ لئونگ مدالیک» سنگاپوری انجام شده است که پیش از این نیز کارهای منحصر به فرد خود را در بازیهای سال 2015 جنوب شرق آسیا، بازیهای المپیک جوانان، مسابقات قهرمانی ژیمناستیک اروپا، رقابتهای فیفا و ... به رخ کشیده بود.

مدال های طلا، نقره و برنزی که قرار است در بازیهای داخل سالن تاشکند توزیع شوند براساس «میراث ماندگار سرگذشت مهمانوازی ترکمن اصیل» طراحی شده است. در طراحی این مدال که شکل اصلی آن یک ستاره هشت پر دیده می شود برگرفته از یکی از نمادهای اصیل ترکمن مربوط «اوغوز خان» و از چهره های اساطیری این کشور است. همچنین نوار زیتونی رنگ مدال ها سمبلی قدیمی از صلح است که بیانگر بی طرفی این کشور و تعهد به توسعه صلح و روابط بین المللی است.

در مجموع 2000 مدال برای این بازیها ساخته خواهد شد که وزن کلی آنها 721 کیلوگرم خواهد بود. هر مدال از مواد خام تهیه می شود که مراحل تهیه و بسته بندی آن 6 ساعت به طول می انجامد. پنجمین دوره بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا به میزبانی ترکمنستان شهر تاشکند از 17 تا 27 سپتامبر آغاز می شود.

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۷:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.