کمیته بین المللی المپیک: هیچ تضمنی برای شرکت روسیه در پیونگ چانگ وجود ندارد

کمیته بین المللی المپیک: هیچ تضمنی برای شرکت روسیه در پیونگ چانگ وجود ندارد
کمیته بین المللی المپیک گفت:هیچ تضمینی برای شرکت روسیه در بازیهای المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛توماس باخ رییس آلمانی این کمیته از تمامی کمیته های ملی المپیک کشورها برای شرکت در پیونگ چانگ دعوت کرده است. اما با انتشار بخش دوم گزارش ریچارد مک لارن وکیل کانادایی، تردیدها در مورد شرکت روسیه در بازیهای پیش رو افزایش یافته است.

بیش از هزار ورزشکار روس شرکت کننده در بازیهای تابستانی، زمستانی و پارالمپیک شامل دوپینگ گسترده دولتی هستند که مک لارن آن را یک توطئه سازمان یافته قلمداد می کند. وی بخش دوم گزارش خود را که به این موضوع پرداخته است را در لندن منتشر کرده است.

در همین حال سخنگوی کمیته بین المللی المپیک به سایت خبری اینساید گیمز گفت:کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته روسیه را به همراه دیگر کشورهای عضو این کمیته برای شرکت در این مسابقات دعوت کرده است، اما مسوولان این کمیته تاکید دارند که تضمینی برای حضور این کشور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ نیست.

ماه دسامبر سال گذشته، الکساندر ژوکوف رییس کمیته ملی المپیک روسیه مدعی شده بود که این کشور نبایستی از حضور در بازیهای پیونگ چانگ توسط کمیته بین المللی المپیک محروم شود. همچنین کمیته بین المللی پارالمپیک نیز تا رفع تعلیق کشور ورزشکاران روس را از حضور در بازیهای مختلف منع کرده است.

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ۰۷:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.