مراسم تقدیر از مدال‌آوران دانشجو با حضور وزیر علوم،رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد

مراسم تقدیر از مدال‌آوران دانشجو با حضور وزیر علوم،رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد
از مدال‌آوران ورزش دانشجویی در سال 95 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش دانشگاهی در سال 1395 با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، محمد دادگان معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمدرضا قراخانلو رییس پژوهشگاه تربیت بدنی، محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، علیزاده عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی، محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم و هم‌چنین قهرمانان مدال‌آور ورزش دانشگاهی در سال 95 در محل وزارت علوم برگزار شد.
در این مراسم از مدال‌آوران، مربیان و سرپرستان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، بسکتبال، شطرنج، فوتبال و فوتسال دانشجویی ایران که در مسابقه‌های آسیایی و جهانی صاحب عنوان شده‌اند، قدردانی شد.
در سال جاری کشتی آزاد دانشجویان ایران در مسابقه‌های جهانی ترکیه با 5 مدال طلا به عنوان قهرمانی رسید. در کشتی فرنگی نیز عنوان سومی به ایران رسید. هم‌چنین در رشته شطرنج دانشجویان ایران در مسابقه‌های جهانی موفق شدند عنوان سوم تیمی را به دست بیاورند. در مسابقه‌های فوتسال آسیا نیز در بین 12 کشور عنوان قهرمانی به ایران رسید. هم‌چنین در رشته فوتبال هم عنوان دومی از آن دانشجویان ایران شد. هم‌چنین در بسکتبال سه نفره نیز دانشجویان ایران عنوان قهرمانی در آسیا را به دست آوردند و کاندیدای حضور در لیگ جهانی شدند.

در کنار ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی در دانشگاه‌ها نیز توجه شود
دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کنار ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی در دانشگاه‌ها نیزتوجه شود.
دکتر فرهادی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش دانشگاهی در سال 95 اظهارداشت: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی به عنوان متولی ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مجموعه آموزش عالی کشور، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی عمل می‌کند و خوشبختانه تعامل خوبی نیز در این باره وجود دارد که این تعامل باید در همه سطوح در استان‌ها نیز افزایش پیدا کند.
وزیر علوم افزود: واحدهای ورزشی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که دانشجویان را به سمت ورزش ترغیب کنند نه اینکه دانشجو صرفا برای کسب نمره در این واحدها حضور یابد.
وی با اشاره به کمبود فضا و امکانات ورزشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: توسعه فضا و امکانات ورزشی قطعا رشد خواهد داشت و این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای و راهبردی دانشگاه‌ها دیده شده و در حال حاضر 100 اتاق یا فضای تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی تجهیز شده‌اند.
 وزیر علوم در ادامه گفت: برنامه گسترش دانشگاه‌های عاری از دخانیات به صورت جدی دنبال می‌شود و در این راستا دستورالعمل‌های آن نیز تنظیم شده تا موضوع استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها کنترل شود.
وی با بیان اینکه مراکز تندرستی در دانشگاه‌ها رشد داشته و به 50 مرکز رسیده است گفت: این مراکز نقش مهمی در ارزیابی جسمانی دانشجویان ایفا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت جسمانی آن‌ها اطلاع دقیق‌تری داشته باشیم.
دکتر فرهادی گفت: باید نخبه‌های ورزش دانشگاهی مورد شناسایی قرار گیرند تا بتوانیم هرچه بیشتر شاهد موفقیت آن‌ها باشیم.
وزیر علوم افزود:ان‌شاالله بودجه مناسبی برای موفقیت ورزشکاران دانشجو در یونیورسیاد سال آینده در چین تایپه اختصاص خواهد یافت تا دانشجویان با دغدغه کمتر خود را برای حضور در این مسابقه‌ها آماده کنند.

 اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ورزش دانشگاهی
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سال آینده در بخش ورزش دانشگاهی خبر داد.

مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان طی سخنانی عنوان کرد: سال آینده بیست و نهمین یونیورسیاد جهانی در پیش است و فدراسیون ورزش دانشگاهی، به طور جدی در حال آماده‌سازی تیم‌ها در این مسابقات است. ضمن اینکه المپیاد ورزش همگانی نیز سال آینده به احتمال فراوان به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان ورزش دانشگاهی و مجموعه ورزشی کشور وجود دارد، در ادامه اظهار کرد: هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی اخیرا با ترکیب فرا دانشگاهی و فرادستگاهی تشکیل شد که امیدوارم این هماهنگی‌ها باعث ارتقای هر چه بیشتر ورزش دانشگاهی شود.
صدیقی با اشاره به اختصاص بودجه جداگانه برای ورزش دانشگاهی نیز گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی قرار است سال آینده بودجه ورزش دانشجویی ذیل برنامه بودجه دانشگاه‌ها پیش‌بینی شود و بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بیشتر این میزان اعتبار به وزارت علوم و بخشی هم به وزارت بهداشت تعلق می‌گیرد.
کمیته ملی المپیک همیشه کنار ورزش دانشگاهی است
 کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،  در مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش دانشگاهی اظهار کرد: اغلب مرسوم است که پس از یک سال از مدال آوران ورزشکار تقدیر شود اما برگزاری این مراسم برای تقدیر از مدال آوران سال ۹۵ ورزش دانشگاهی، در حالی‌که هنوز امسال به پایان نرسیده است، نشان دهنده عزم جدی برای حمایت از ورزش در دانشگاه‌هاست.
رییس کمیته ملی المپیک با تبریک موفقیت‌های ورزش دانشگاهی گفت: در مجموعه وزارت علوم، دو ارگان فدراسیون ورزش دانشگاهی و اداره کل تربیت بدنی یکی در بخش قهرمانی و دیگری در بخش همگانی در ورزش دانشگاهی فعال هستند کمیته ملی المپیک همیشه این دو مجموعه را در کنار خود می‌بیند.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار کمیته ملی المپیک به دو فدراسیون ورزش دانشگاهی و ورزش دانش‌آموزی بودجه هر چند محدود اختصاص داده است، در ادامه گفت: ان‌شاءالله در سال‌های آینده این موضوع تقویت می‌شود. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم علاوه بر بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان ورزش دانشگاهی که از طرف دولت قرار است سال آینده به این حوزه اختصاص یابد، بودجه‌ای جداگانه نیز برای مسابقات یونیورسیاد جهانی اختصاص داده شود تا شاهد ادامه موفقیت‌های ورزش دانشگاهی در این مسابقات باشیم.
در ادامه این مراسم، محمدرضا دهخدا که ریاست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی را به عهده دارد، با تشکر از وزیر علوم، وی را ورزشی‌ترین چهره کابینه دولت دانست و گفت: وزیر علوم خود از قهرمانان ورزش ژیمناستیک بوده است و توجه جدی به ورزش دانشگاهی دارد. در کشورمان چندان سابقه نداشته قبل از پایان سال مراسم قدردانی از مدال‌آوران ورزش دانشگاهی برگزار شود اما امسال این کار انجام شد که اين نشان دهنده توجه ویژه مسئولان وزارت علوم به ورزش دانشگاهی است.

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.