با هماهنگی کمیته ملی المپیک و کمیته بین المللی بازی منصفانه؛خادم الشریعه کاندیدای ورزشکار اخلاق سال 2016 جهان شد

با هماهنگی کمیته ملی المپیک و کمیته بین المللی بازی منصفانه؛خادم الشریعه کاندیدای ورزشکار اخلاق سال 2016 جهان شد
کمیته بین المللی بازی منصفانه پس از دریافت نامه کمیته ملی المپیک ایران مبنی بر بررسی حرکت منصفانه سارا خادم الشریعه در رقابتهای شطرنج زنان جهان با کاندیداتوری وی بعنوان ورزشکار با اخلاق سال 2016 موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ درجریان رقابتهای گرندپری شطرنج زنان جهان در روسیه بود که سارا خادم الشریعه در یک حرکت منصفانه مقابل حریف اوکراینی که به دلیل بیماری دوست فرانسوی خود وضعیت روحی مناسبی نداشت تن به تساوی داد تا حریفش بتواند با توجه به فشار روانی پیش آمده به استراحت پرداخته و سلامتش به خطر نیفتد. در همان زمان کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن ارج نهادن به این اقدام منصفانه، اعلام داشت طی مکاتباتی رسمی با کمیته اخلاق IOC و همچنین کمیته بین المللی بازی منصفانه این موضوع را به اطلاع مسئولان آنها خواهد رساند تا ضمن تقدیر از خانم خادم الشریعه وی بعنوان یکی از کاندیدای ورزشکار با اخلاق سال معرفی گردد.
بر همین اساس، کمیته بین المللی بازی منصفانه روز گذشته با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ضمن تایید حرکت ارزشمند ملی پوش شطرنج باز کشورمان، از کمیته ملی المپیک خواست تا مدارک ثبت نام سارا خادم الشریعه را بعنوان یکی از کاندیداهای دریافت جایزه اخلاق سال 2016 میلادی به این کمیته ارسال نماید.
بدین ترتیب با توجه به اقدامات انجام شده از سوی کمیته ملی المپیک و تایید کمیته بین المللی بازی منصفانه، سارا خادم الشریعه یکی از کاندیداهای ورزشکار با اخلاق سال 2016 میلادی می باشد که شانس زیادی هم برای دریافت این عنوان ارزشمند دارد.

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.