رئیس فدراسیون جودو: در زمینه های برنامه ریزی می کنیم که توان اجرایی شدن آن را داشته باشیم

رئیس فدراسیون جودو: در زمینه های برنامه ریزی می کنیم که توان اجرایی شدن آن را داشته باشیم
در زمان حال اگر خودمان را با قوانین جدید وقف دهیم، شرایط به سود ما خواهد بود. در گذشته به این موضوع دقت نکردیم و مرتکب نوعی خودکشی شدیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در خصوص سمینار فدراسیون جهانی جودو که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شد تا قوانین جدید تشریح شود گفت: با اشاره به اینکه در گذشته تغییر قوانین از سوی فدراسیون ایران به خوبی رصد نشد و این مساله تاثیر منفی زیادی داشت.
وی اظهار داشت: در زمان حال اگر خودمان را با قوانین جدید وقف دهیم، شرایط به سود ما خواهد بود. در گذشته به این موضوع دقت نکردیم و مرتکب نوعی خودکشی شدیم.
درخشان با اعلام اینکه در قوانین جدید، هدف ارائه مبارزات هجومی است، توضیح داد: اکنون بیشتر زمان را در فدراسیون ایران به مباحث تیم های ملی رده های سنی مختلف اختصاص داده ایم.
وی با اشاره به حضور جوانان جودوی کشورمان در اردوی ازبکستان، افزود: تاثیر سرمایه گذاری روی جوانان در مرور زمان مشخص خواهد شد.ضمن اینکه تیم دیگری را به اردوی مجارستان اعزام کردیم تا پس از آن در تورنمنت اوپن پرتغال روی تاتامی برود.
رئیس فدراسیون جودو با اشاره به فعالیت هشت پایگاه  قهرمانی جودو در نقاط مختلف کشور، ادامه داد: گروه استعدادیابی را در فدراسیون تعیین کردیم و مرور کارها را تکمیل می کنیم تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.
وی با تاکید براینکه تجربه استعدادیابی ایده آل در ایران اندک است، افزود: سعی داریم در زمینه های برنامه ریزی کنیم که توان اجرایی شدن آن را داشته باشیم.
رئیس فدراسیون جودو در ادامه با اشاره به انتخاب «سعید قمی» به عنوان مسئول لیگ جودو، گفت: همچنین با دو حامی مالی توافق کرده ایم که قراردادها منعقد خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص شرایط جودوی بانوان ایران، گفت: باید در این بخش برنامه ریزی درستی داشته باشیم و همچون گذشته آب در هاون نکوبیم.در جودوی بانوان، کارهای تکراری انجام شده که به نوعی روزمرگی بوده است.
درخشان با تاکید براینکه نباید تنها به دنبال حضور در مسابقات بود، ادامه داد: اعزام بی دلیل سودی ندارد و باید هزینه ها را مدیریت کرد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین وضعیت رشته کوراش، گفت: کوراش میهمان فدراسیون جودو است و معتقدم که توان فدراسیون مستقل شدن را دارد.نباید برخی مواقع کوراش را مخرب و در زمان های دیگر آن را عزیز بدانیم.
رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: اکنون این رشته تحت پوشش فدراسیون جودو تلقی می شود، اما در آینده می تواند با سیاست های وزارت ورزش به فدراسیونی مستقل تبدیل گردد.
وی در خصوص مبحث استخدام مربی خارجی، توضیح داد: به دنبال جذب یک خارجی کاربلد برای حضور در کادر فنی به عنوان مربی هستیم و از آنها به عنوان سرمربی استفاده نمی کنیم.
درخشان در خصوص حضور نیافتن مجید زارعیان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران در تمرینات، اظهار داشت: درگذشته تیم ملی ایران به «جواد محجوب» و «سعید مولایی» ختم می شد، اما اکنون به دنبال تشکیل تیم ملی قدرتمندی هستیم که همه باید در خدمت آنان باشند و هرگاه تیم ملی با شرایط ایده آل آغاز به کار کرد، زارعیان نیز فعالیت را شروع می کند.
وی در ادامه تاکید کرد که جودوی ایران با دو تیم مجزا در بازی های کشورهای اسلامی به میزبانی باکو و مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ کنگ حضور می یابد، گفت: در این مسیر در تورنمنت های گرجستان، قزاقستان و آذربایجان روی تاتامی می رویم.
درخشان در پایان با اشاره به اینکه مربی، جودوکار و یا مسئولان بخش های مختلف جودو باید خود را با شرایط فدراسیون وقف دهند، تاکید کرد: با فردی تعارف نداریم و اگر کسی نتواند خود را با سیستم فدراسیون هماهنگ کند، کنار گذاشته می شود.

۴ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.