"روی دسیلوا" رئیس موقت پیشین شورای المپیک آسیا درگذشت

"روی دسیلوا" رئیس موقت پیشین شورای المپیک آسیا درگذشت
شورای المپیک آسیا با تاثر از فوت آقای روی دسیلوا (Roy de Silva) رئیس موقت پیشین شورای المپیک آسیا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دسیلوا زمانی که به عنوان رئیس موقت شورای المپیک آسیا شروع به کار نمود دوران بسیار دشواری برای جنبش المپیک در آسیا بود. هنگامی که شیخ فهد الاحمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در اولین روز حمله عراق به کویت در دوم آگوست 1990، کشته شد، تنها 7 هفته تا یازدهمین دوره بازی های آسیایی بیجینگ فرصت باقی بود.  دسیلوا با نظارت و هماهنگی صحیح در آماده سازی و تکمیل مراحل نهایی توانست با موفقیت آن دوره از بازی های آسیایی را برگزار نماید. در پایان، 36 کمیته ملی المپیک و6122 ورزشکار در این دوره که از تاریخ 22 سپتامبر تا 7 اکتبر 1990 برگزار گردید، حضور یافتند.
روی دسیلوا رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و رئیس انجمن بازی های مشترک المنافع سریلانکا بوده است. وی همچنین دوران درخشان و موفقی را به عنوان نایب رئیس و رئیس موقت شورای المپیک آسیا در کارنامه خود دارد.  
حسین المسلم مدیرکل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا ضمن ادای احترام به این مدیر ورزشی سریلانکا بیان نمود که دوران ریاست موقت ایشان در شورای المپیک آسیا زمان بحرانی برای جنبش المپیک آسیا بود. کمتر از چهل روز به بازی های آسیایی بیجینگ باقی مانده بود وشورای المپیک آسیا از ریاض و لندن اداره می شد. آقای دسیلوا توانست با مدیریت صحیح بازی ها به کمیته های ملی المپیک و دولت چین در برگزاری بازی ها کمک شایانی نماید.
المسلم همچنین بیان نمود: شورای المپیک آسیا همیشه قدردان هدایت و حمایت آقای دسیلوا در شرایط و زمان های بحرانی بوده است که این کمک ها منجر به برگزاری مناسب  و هموار بازی های آسیایی در مقاطع مختلف شده است.

۲۸ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.