دبیر فدراسیون کشتی: مربیانی که در کنترل وزن نوجوانان دقت کافی را نداشته باشند بازخواست می‌شوند

عارف ربطی با بیان اینکه از سال آینده مربیانی که در رده‌ی نوجوانان دقت کافی در کنترل وزن کشتی‌گیران را نداشته باشند از طرف فدراسیون مورد بازخواست قرار خواهند گرفت گفت: از این پس اگر در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور در خصوص وزن‌کم کردن‌های غیر اصولی موردی را ببینیم هم اجازه‌ی مسابقه دادن را به کشتی‌گیر را نخواهیم داد و هم اینکه به مربی آن کشتی‌گیر تذکر جدی می‌دهیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛دبیر فدراسیون کشتی  در ادامه اظهار کرد: در ادامه مسابقات قهرمانی کشور، اواخر هفته‌ی گذشته رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور در قم برگزار شد که به اعتقاد اعضا کمیته‌ی فنی سطح این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاتر بود. این مسابقات به طور کلی هم باعث می‌شود تا ما ارزشیابی خوبی از استان‌های مختلف داشته باشیم و هم اینکه به مربیان تیم‌های ملی کمک می‌کند تا نفرات موردنظر خود را راحت‌تر انتخاب کنند.
وی افزود: پس از اینکه کمیته‌ی فنی این مسابقات، اسامی نفرات موردنظر خود را به ما اعلام کرد ما نیز سعی خواهیم کرد تا شرایط لازم برای برپایی اردوهای آمادگی تیم ملی را فراهم کنیم.
عارف ربطی با بیان اینکه رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور نشان داد که ما در این رده‌ی سنی پشتوانه‌های خوبی را داریم تصریح کرد: بسیار خوشحالم که در کشور ما چنین جوانان علاقمند و با استعدادی وجود دارند. خود من که از نزدیک شاهد این مسابقات بودم در بین شرکت‌کنندگان فرنگی‌کاران مستعد بسیار خوبی را دیدم که مطمئنا آینده روشنی را خواهند داشت همین امر به ما انرژی مضاعفی می‌دهد تا توان بیشتری را برای خدمت به کشتی کشور به کار بگیریم.
دبیر فدراسیون کشتی در ادامه خاطرنشان کرد: در رقابت‌های امسال کمتر شاهد بودم که فرنگی‌کاران حالت تدافعی به خود بگیرند اکثر آن‌ها با جنگندی کشتی‌های خود را آغاز می‌کردند و مربیان نیز انصافا از کنار تشک به خوبی این روحیه‌ی مبارزه را به کشتی‌گیران خود تزریق می‌کردند به نظر من کشتی در حال بازیابی آن شور و نشاط گذشته‌ی خود است.
وی در خصوص کنترل وزن فرنگی‌کاران نوجوانان توسط اعضاء کمیته‌ی فنی گفت: بعد از پایان مسابقات اعضاء کمیته فنی بسیاری از کشتی‌گیران را کنترل وزن کردند که خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت ما از سال آینده بر روی کنترل وزن کشتی‌گیران نوجوان حساسیت بسیار بیشتری خواهیم داشت به طوری که اگر موردی را مشاهده کنیم هم به کشتی‌گیر اجازه مسابقه دادن در آن وزن را نمی‌دهیم و هم اینکه به مربی او تذکر جدی را خواهیم داد. اگر مشاهده شود که این مشکل و کم دقتی از طرف آن مربی مجددا تکرار شد مطمئنا از طریق کمیته‌ی مربیان با آن فرد برخورد خواهد شد. همانطور که قبلا هم گفتم به شخصه معتقدم مربیانی که مراقب کنترل وزن آزادکاران و فرنگی‌کاران خود نیستند و به آن‌ها اجازه‌ی وزن کم کردن‌های بسیار زیاد را می‌دهند در حق والدین آن‌ کشتی‌گیر خیانت بسیار بزرگی را کرده‌اند.
عارف ربطی در پایان اظهار کرد: خلیل رشید محمدزاده پیشنهاد خود را در خصوص برپایی اردوهای آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به ما داده است و ما نیز سعی خواهیم کرد در یک تعامل سازنده و بسیار خوب همه‌ی امکانات لازم برای برپایی این اردوها را در حد توان خود فراهم کنیم. ضمنا از مربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و جوانان که در رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور حضور داشتند تشکر می‌کنم چراکه آن‌ها با نظرات کارشناسی خود کمک بزرگی برای اعضاء کمیته فنی بودند تا بهترین‌ها در این مسابقات انتخاب شوند.

۹ آذر ۱۳۸۸ ۱۲:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.