سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس: کوبایی ها عادت دارند در تیم های مختلف به موفقیت برسند

سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس: کوبایی ها عادت دارند در تیم های مختلف به موفقیت برسند
سرمربی کوبایی و جدید تیم ملی بوکس ایران رمز موفقیت را «نظم و تحمل سختی» دانست و گفت: با هدف موفقیت در بازی های آسیایی اندونزی و المپیک 2020 توکیو مسئولیت بوکس ایران را پذیرفته ام.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛باربارو فرناندز خیمنزدر نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: 36 سال است در رشته بوکس فعالیت دارم و تمام مقاطع و مدارک مربوط به آن را دارم. ضمن اینکه سالیان زیاد نیز در کشورهای مختلف مربیگری کرده ام.

وی گفت: با تیم ملی اکوادور و برای نخستین بار این تیم را قهرمان آمریکای لاتین کردم و نخستین مدال جهانی اکوادور را بدست آوردم و در کشورهای دیگری چون ونزوئلا، دومنیکن، پاراگوئه و اندونزی نیز مربیگری کرده ام.

مربی 57 ساله کوبایی تیم ملی بوکس ایران با تاکید بر اینکه کوبا مهد بوکس جهان است، افزود: در مدت دو روزی که کارم را در ایران شروع کرده ام، تمرینات مقدماتی را پشت سر گذاشتیم و برای شناخت کامل با شرایط ملی پوشان ایران نیاز به زمان است.

خیمنز گفت: البته در مسابقات آسیایی تایلند که آن زمان سرمربی تیم ملی اندونزی بودم از تیم ایران اطلاعاتی کسب کرده ام.

وی در خصوص چگونگی پیوستن به تیم ملی بوکس ایران گفت: باید از ایران اطلاعات خوبی جمع آوری می کردم و در این راستا با «آسه بال» مربی نامدار بوکس کوبا که سابقه فعالیت در ایران را داشت، مشورت کردم.

این مربی در خصوص سقف آرزوهایش در ایران، گفت: کوبایی ها عادت دارند در تیم های مختلف به موفقیت برسند و هر مربی آرزوی قهرمانی با تیمش را دارد. با این حال واقع بین هستم و باید تلاش کنیم تا به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی در مورد همکاری با مربیان فعلی کادر فنی تیم ایران، گفت: آنها همکارانم هستند و به ایران آمده ام تا تجربیاتم را در اختیار بوکسورها و مربیان قرار دهم.

خیمنز در خصوص نیاز بوکس ایران به جوانگرایی گفت: جوانگرایی کار ساده ای نیست. این روند باید به تدریج انجام شود.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: باید آنقدر تلاش کنیم و برنامه خوبی داشته باشیم تا در بازی های آسیایی و المپیک آینده تیم خوبی داشته باشیم. سیستم مدرنی طراحی خواهیم کرد تا همه بوکسورها در آن به راحتی سطح خود را بالا ببرند.

وی با تاکید بر اینکه برای کمک به بوکس ایران آماده است، افزود: بوکسورهای ایران باید از فکر و حرکات پا به خوبی استفاده کنند تا در رینگ عملکرد بهتری داشته باشند.

همچنین روح اله حسینی» نایب رئیس فدراسیون بوکس و مدیر تیم های ملی نیز در این نشست در خصوص شمار مربیان در کادر فنی، گفت: در همه تیم ها برای هر پنج بوکسور یک مربی نیاز است و در کشوری چون قزاقستان که توان بالایی دارد، بوکسورها با مربیان اختصاصی خود در اردو حاضر می شوند.

وی در خصوص اختیارات سرمربی کوبایی، گفت: او اختیار تام دارد و پس از مدتی که شناخت خوبی از مربیان ایرانی حاضر در کادر فنی پیدا کرد، می تواند تغییرات ایجاد کند.

حسینی گفت: از خیمنز خواسته ایم تا در تیم های پایه نیز نظرات فنی خود را ارائه کند و حتی برای مربیان داخلی کلاس مربیگری برگزار کند.

وی افزود: اکنون از مربیان جوانی چون علی مظاهری که سابقه قهرمانی زیادی دارد در کادر فنی بهره می بریم و از مربی کوبایی توقع نداریم تا معجره کند.

۱۵ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.