کیومرث هاشمی خبر داد؛ IOC امروز تغییر مدال برنز کیانوش رستمی به نقره را تایید کرد/ پاسخ وضعیت محمدپور به بهار موکول شد

کیومرث هاشمی خبر داد؛ IOC امروز تغییر مدال برنز کیانوش رستمی به نقره را تایید کرد/ پاسخ وضعیت محمدپور به بهار موکول شد
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان از دریافت پاسخ کمیته بین المللی المپیک در خصوص بررسی وضعیت تغییر جایگاه و مدالهای دو ملی پوش کشورمان در المپیک ٢٠١٢ لندن خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، پیش از این بارها خبر مثبت اعلام شدن دوپینگ حریف روس کیانوش رستمی در المپیک ٢٠١٢ لندن و تغییر رنگ مدال وی از برنز به نقره منتشر شده بود که در این زمینه می بایست تاییدیه کمیته بین المللی المپیک به کمیته ملی المپیک کشورمان ارسال می شد تا روند کار قانونی پیگیری شود.
در همین زمینه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک از پاسخ IOC به مکاتبات این کمیته و بررسی وضعیت مدالهای کیانوش رستمی و  سعید محمدپور خبر داد و گفت: چندین مرحله نامه نگاری و پیگیری در خصوص مشخص شدن وضعیت این دو قهرمان ارزشمند با نهاد مربوطه یعنی کمیته بین المللی المپیک انجام شد که خوشبختانه صبح امروز وضعیت کیانوش رستمی با دریافت تاییدیه مشخص شد.
طبق نامه IOC ، دوپینگ آپتی آئوکادوف وزنه بردار روس دسته ٨٥ کیلوگرم هم از سوی وادا و هم فدراسیون جهانی وزنه برداری تایید شد تا روال جابجایی مدال و جایگاه نماینده کشورمان به ١ رتبه بالاتر پیگیری شود، بدین ترتیب که از کمیته ملی المپیک روسیه و ایران درخواست شد تا گواهینامه، دیپلم و مدالهای دو وزشکار مورد نظر(آئوکادوف و رستمی) را به کمیته بین المللی المپیک جهت جابجایی ارسال کنند.
هاشمی در این خصوص گفت: به محض تحویل مدال نقره رستمی، این مدال و گواهینامه نایب قهرمانی المپیک وی طی مراسمی به او اهداء خواهد شد.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص پاسخ نامه وضعیت سعید محمدپور نیز اظهار داشت: پروسه پیگیری وضعیت دوپینگی های این دسته به دلیل تعدد موارد مشکوک و همچنین شکایت برخی از ورزشکاران خیلی بیچیده و طولانی شده و کمیته بین المللی المپیک نیز در نامه اخیر اعلام کرده که بررسی ها همچنان ادامه دارد و پاسخ نهایی بهار اعلام خواهد شد.
وی در پایان گفت: پیگیر وضعیت نهایی هر دو عزیز هستیم و قطعا به محض تحویل مدالها ضمن اطلاع رسانی نسبت به تحویل آنها اقدام خواهیم کرد.
@olympic_ir
۲۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.