رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست خبری: فدراسیون پزشکی ورزشی ارتباط نزدیکی با همه فدراسیون ها دارد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست خبری: فدراسیون پزشکی ورزشی ارتباط نزدیکی با همه فدراسیون ها دارد.
باید جهت گیری ها به گونه ای باشد که ورزشکار مصدوم نگران سلامتی و مراحل درمان خود نباشند و با خیال آسوده در رشته های ورزشی فعالیت کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛غلامرضا نوروزی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی در تهران به خبرنگاران گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هزار و 300 نمونه آزمایش دوپینگ گرفته اند که 36 نمونه آن مثبت بوده است.
وی گفت: از میان 36 نمونه آزمایش مثبت دوپینگ،‌ چهار نمونه متعلق به مربیان و سرپرستان تیم ها بوده است و 32 نمونه برای ورزشکاران بوده است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در دوره دی ماه سال گذشته تاکنون 410 نمونه آزمایش دوپینگ از رشته ورزشی فوتبال گرفته شده است.
نوروزی با قدردانی از حمایت های وزارت ورزش و جوانان از این فدراسیون گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی ارتباط نزدیکی با همه فدراسیون ها دارد.
وی گفت: امکانات فدراسیون پزشکی ورزشی با توجه به گستردگی خدماتی که ارائه می کند،‌ نامناسب است و امیدواریم با درایت وزیر ورزش و جوانان زمینه برای توسعه فضای پزشکی ورزشی فراهم شود.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: طرح تشکیل مرکز مجهز پزشکی منتظر تاییدیه وزارت ورزش و جوانان است، ضمن آنکه طرح هایی در حوزه بیمه تکمیلی و بیمه خدمات درمانی ورزشکاران در دست اجرا داریم.
نوروزی افزود: باید جهت گیری ها به گونه ای باشد که ورزشکار مصدوم نگران سلامتی و مراحل درمان خود نباشند و با خیال آسوده در رشته های ورزشی فعالیت کند.
وی در خصوص فهرست جدید داروهای ممنوعه گفت: این فهرست ۱۱ دی ماه توسط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام می شود.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: این نهاد بین المللی اعلام کرده است که فهرست سال ۲۰۱۷ داروهای ممنوعه فرقی با فهرست سال ۲۰۱۶ ندارد.
رامین طباطبایی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شمار ورزشکاران دوپینگی ایران از مجموع هزار و 300 نمونه آزمایش دوپینگی که در سال 2016 گرفته شده نشان می دهد که بیش از دو دهم درصدی از شمار ورزشکاران دوپینگی ایران کاسته شده است.
وی افزود: در سال 2015 میلادی نتیجه حدود سه و دو دهم درصد از نمونه های آزمایش دوپینگ مثبت بوده است و در سال 2016 فقط 36 نمونه از هزار و 300 نمونه آزمایش دوپینگ مثبت بوده است.
قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در باره فرآیند بررسی آزمایش دوپینگ ورزشکاران گفت: اگر آزمایش دوپینگ ورزشکاری مثبت باشد، تا بررسی نهایی نام آن عنوان نمی شود. بنابراین تا زمانی که محرز نشده باشد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران نام وی را اعلام نخواهد کرد.
وی در باره انتخاب ورزشکاران برای آزمایش دوپینگ نیز گفت: سه مدل در این روند مورد پذیرش است، مدل نخست هدفمند است که براساس گزارش هایی که دریافت می شود، افسران نادو در محل مسابقه حاضر شده و آزمایش می گیرند.
طباطبایی افزود: مدل دوم بر اساس قوانین بین المللی مربوطه است. به عنوان نمونه فدراسیون بین المللی فوتبال اسامی چند ورزشکار را به طور محرمانه اعلام می کند و از آنان نمونه دوپینگ اخذ می شود و سومین مدل هوشمند است که افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در محل مسابقه از ورزشکارانی که در حال بازی هستند، آزمایش می گیرند.

۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۴:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.