بیستمین دوره مسابقات جام جهانی - باکو؛ترکیب تیم‌ملی برای شرکت در مسابقات جام جهانی مشخص شد

بیستمین دوره مسابقات جام جهانی - باکو؛ترکیب تیم‌ملی برای شرکت در مسابقات جام جهانی مشخص شد
با اعلام سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان، ترکیب تیم ایران برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2016 مشخص شد و 6 هوگوپوش کشورمان از فردا (دوشنبه) مبارزات خود را پیگیری می کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات جام جهانی تکواندو که به صورت تیمی برگزار می شود، از فردا (دوشنبه) به مدت دو روز در «باکو» آذربایجان برگزار و 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان رقابت های خود را آغاز می‌کنند.

در گروه مردان به ترتیب تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، کره‌جنوبی، روسیه، مکزیک، آمریکا، ساحل عاج، استرالیا و آذربایجان (سهمیه کشور میزبان) در این رقابت‌ها حضور دارند و در گروه زنان نیز تیم‌های چین، کره‌جنوبی، روسیه، مکزیک، آمریکا، ساحل عاج، فرانسه و آذربایجان (سهمیه کشور میزبان) در بیستمین دوره جام جهانی بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند و دعوت تیم‌ها از سوی فدراسیون جهانی تکواندو براساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه صورت گرفته است.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم می‌بایست حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد یا 6 تکواندوکار که یک ورزشکار بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از 5 ورزشکار شود) و نفرات از یک تا پنج به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره گذاری خواهند شد.

در مجموع وزن 5 ورزشکار در گروه مردان می‌بایست 373 کیلوگرم یا کمتر باشد و وزن مجموع وزن 5 تکواندوکار زن نیز باید 318 کیلوگرم و یا کمتر باشد.

با مجوز فدراسیون جهانی هر تیم می‌تواند 2 ورزشکار از ملیت‌های دیگر در ترکیب تیم خود داشته باشد اما در صورتیکه این تکواندوکاران از تیم‌های دعوت شده به جام جهانی نباشند.

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها مسابقات بین تیم‌های هر گروه برگزار می‌شود و در مرحله نیمه نهایی تا فینال از سیستم تک حذفی استفاده خواهد شد.

فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و سیاوش فخرایی و مهدی جلالی ترکیب تیم‌ملی را در این مسابقات تشکیل می‌دهند که با توجه به آسیب دیدگی بهنام اسبقی، مهدی جلالی جایگزین وی شد.

رقابت‌ها از فردا (دوشنبه) ساعت 9:30 صبح به وقت ایران با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می شود و 8 تیم در دو گروه 4 تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابت‌ها دو تیم از گروه اول و دوم به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند. پیکارهای مرحله نیمه نهایی و فینال این مسابقات نیز سه شنبه (23 آذرماه) از ساعت 12:30 به وقت ایران آغاز می‌شود.

هدایت تیم‌ملی کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی)، علیرضا نصرآزادانی (مربی) و هادی افشار (مربی بدنساز) است.

ایران در مسابقات جام جهانی 2015 موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

مسابقات جام جهانی G2 است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب 20، 12، 7.2 و 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد.

۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.