برگزاری دومین مجمع آسیایی و نخستین مجمع جهانی توآی؛سلطانی فر:ورزش پیوند دهنده فرهنگی و ورزشی مهمی در میان کشور هاست/ کیومرث هاشمی:جام ارجان بیانگر قدمت چندین هزار ساله ورزش در ایران است

برگزاری دومین مجمع آسیایی و نخستین مجمع جهانی توآی؛سلطانی فر:ورزش پیوند دهنده فرهنگی و ورزشی مهمی در میان کشور هاست/ کیومرث هاشمی:جام ارجان بیانگر قدمت چندین هزار ساله ورزش در ایران است
نخستین مجمع عمومی فدراسیون جهانی رزمی توآی و دومین مجمع آسیایی آن ساعاتی پیش با حضور مسعود سلطافی فر وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،رباب شهریان معاون وزارت ورزش در امور بانوان و نائب رئیس کمیته ملی المپیک و حیدر فرمان رئیس دپارتمان برگزاری بازیهای شورای المپیک آسیا و مسئولین فدراسیون رزمی و کونگفو و نمایندگان 26 کشور جهان در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این نشست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت:‌قابلیت های مردم ایران در رشته های مختلف ورزشی بر کسی پوشیده نیست و ورزشکاران ایرانی همواره در طول تاریخ در رشته های مختلف ورزشی بویژه فعالیت های رزمی حضور جدی داشته اند.
وی ادامه داد گفت: راه اندازی فدراسیون هنرهای رزمی (تو آی ) نوید دهنده یک پیوند فرهنگی و ورزشی است که هر روز مستحکم تر شده و امیدواریم با همکاری همه کشورها و استفاده از تجربیات مشترک،برگزار کننده رقابت های مختلف ورزشی در این رشته باشیم.
سلطانی فر در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان فدراسیون بین المللی هنرهای رزمی،‌ گفت: با توجه به برنامه ای که وزارت برای حضور مقتدرانه در رقابتهای ورزشی دارد برای توسعه این رشته و مجمع جهانی توآی همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تاضمن بهره مندی از تجربیات دیگر کشورها بتوانیم میزبان رویدادهای مهم این رشته رزمی باشیم.
همچنین کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در این مجمع،گفت: فعالیت در رشته های رزمی در تمامی نقاط ایران از سابقه بسیار طولانی برخوردار است و همین امر باعث شده که بتوانیم چنین مجموعه بین المللی و آسیایی را تشکیل دهیم.
وی ادامه داد:خوشحالم که این مجمع به میزبانی ایران برگزار شد و امیدوارم که این اعضا تجربه خوبی از سفر به ایران داشته باشند.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: سابقه ایران در ورزش شاید از یونان که مهد المپیک است بیشتر باشد زیرا ایران از سابقه ورزشی کهنی برخوردار است  و جام ارجان که بر روی آن تصاویر مختلفی از رشته های ورزشی حک شدن است بیانگر این امر است که ورزش در ایران قدمتی 3500 ساله دارد و حضور وزیر محتر ورزش در این نشست بیانگر اهمیت این مجمع و نگاه حمایت آمیز جناب آقای سلطانی فر در این زمینه است که جای تقدیرو تشکر دارد.
وی ابراز کرد: کمیته ملی المپیک ضمن حمایت همه جانبه از فدراسیون جهانی و آسیایی توآی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با رایزنی و حمایت عزیزانی همچون حیدر فرمان رئیس بازیهای شورای المپیک آسیا که در این نشست حضور دارند و دوست بنده هستند بتوانیم این رشته را با همکاری اعضای جهانی آن زمینه  اش برای حضور در بازی های آسیایی و المپیکی فراهم شود.
رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه ضمن اشاره به برگزاری رقابتهای مختلف  رزمی درنقاط مختلف ایران تصریح کرد:ایران خواستگاه بسیاری از ورزش های مختلف بوده و در نظر داریم ماکتی از جام ارجان را که قدمتی چندین هزار ساله از برگزاری رویدادها ورزشی در ایران دارد را به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک تقدیم کنیم.

۱۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.