سلیمانی:میزبان اولین دوره مسابقات بین المللی اسکواش نیروهای دریایی با جایزه 5 هزار دلاری هستیم

سلیمانی:میزبان اولین دوره مسابقات بین المللی  اسکواش نیروهای دریایی با جایزه 5 هزار دلاری هستیم
نشست خبری اولین دوره مسابقات بین المللی اسکواش نیروهای دریایی ارتش ظهر امروز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش یادواره شهدای نیروی دریایی با حضور مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش، امیر دریادار، محمود آذرگون رئیس تربیت بدنی نیروی دریایی، امیر دریادار مهران حیدری رئیس هیئت اسکواش نیروی دریایی، گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان تهران و محمد آران رئیس هیئت اسکواش تهران در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد.
در ابتدای این نشست مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش اظهار داشت: در تقویم فدراسیون اسکواش 12 میزبانی و رویداد بین‌المللی ثبت شده است که این موضوع کار آسانی نبود و زمان زیادی طول کشید که چنین اتفاقی رخ بدهد. در واقع می‌توان گفت 12 پروژه در راستای توسعه و عملیاتی کردن سند راهبردی فدراسیون اسکواش است که از ابتدای سال جاری 8 مسابقه از این 12 مورد را انجام داده‌ایم.
وی ادامه داد: یکی از این مسابقات ثبت‌شده در فدراسیون جهانی اسکواش همین رقابت‌های یادواره شهدای نیروی دریایی است که جدول مقدماتی آن از امروز آغاز شده و تا 19 این ماه ادامه خواهد داشت، دوشنبه مسابقات و پس از تعیین تکلیف ورزشکاران جدول اصلی رسما آغاز می‌شود و مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد. روز جمعه هم مراسم اختتامیه با حضور احتمالی مسعود سلطانی‌فر رئیس ورزش و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی برگزار خواهد شد.
رئیس فدراسیون اسکواش خاطرنشان کرد: از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که 13 تفاهمنامه عملیاتی داریم یعنی 13 تفاهمنامه داریم که تمام آنها اجرا می‌شود. ما پیگیری را در فدراسیون اسکواش یک رکن اصلی می‌دانیم و به هیچ عنوان آرام و قرار نداریم به همین دلیل نیاز داریم افرادی کنار ما باشند که به مانند ما دوندگی کنند. نگاه ما در فدراسیون اسکواش فرابخشی است و افق دید ما بسیار بلند است. چهادرهمین تفاهم‌نامه ما هم هفته گذشته با دانشگاه پیام نور به امضا رسید.
در ادامه این نشست مهران حیدری رئیس هیئت اسکواش نیروی دریایی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های نیروهای نظامی آمادگی بدنی بالاست یعنی این نیروها باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشند، به همین دلیل اسکواش باعث تقویت این ویژگی در نیروهای دریایی می‌شوند. ما به عنوان اولین نیروی نظامی حدود 5 سال پیش اسکواش را وارد نیرویی دریایی کردیم که خدا را شکر 5 سال گذشته با موافقت مسئولان این پیشنهاد پذیرفته شد و اسکواش وارد نیروی دریایی شد.
وی ادامه داد: اسکواش قدرت فکر و تفکر زیادی به فرد می‌دهد، انرژی بالا می‌خواهد و باعث افزایش آمادگی جسمانی می‌شود. یکی دیگر از نکات مهم انتخاب اسکواش به عنوان رشته ورزشی وارد شده به نیروی دریایی فضای محدودی است که ما در شناورهایمان داریم. اسکواش فضای زیادی نمی‌خواهد و ما می‌توانیم در شناورهای خود از اسکواش استفاده کنیم.
رئیس هیئت اسکواش نیروی دریایی یادآور شد: در حال حاضر 2 کورت در ستاد نیروی دریایی داریم، یکی دو کورت در نوشهر و بوشهر در حال آماده‌سازی هستند و بنا داریم در آینده نزدیک در تمام ایستگاه‌های خود کورت‌هایی را افتتاح کنیم.
لازم به توضیح است اولین دوره مسابقات بین المللی  اسکوش یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش با حضور 73 بازیکن داخلی و 27 بازیکن خارجی از کشورهای پاکستان ، عراق ، اردن ، قطر ، لیبی ، فرانسه ، انگلستان ، سریلانکا ، بلژیک ، هنگ لنگ ، جمهوری چک و کره  از 16 تا 19 اذرماه در ورزشگاه شهید حیدرنیا برگزار می گردد..

۱۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.