آخرین مرحله گرندپری شطرنج بانوان جهان؛پیروزی ارزشمند خادم الشریعه مقابل قهرمان سابق شطرنج اروپا/ سارا به رده سوم جدول صعود کرد

آخرین مرحله گرندپری شطرنج بانوان جهان؛پیروزی ارزشمند خادم الشریعه مقابل قهرمان سابق شطرنج اروپا/ سارا به رده سوم جدول صعود کرد
نماینده شطرنج کشورمان با پیروزی مقابل قهرمان سابق شطرنج اروپا به رده سوم جدول مرحله آخر گرندپری بانوان جهان صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک وبه نقل از سایت فدراسیون شطرنج،دور از سوم از مرحله پنجم و پایانی مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان در سال 2016 از ظهر دیروز(دوشنبه) در شهر خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد.

ساراسادات خادم‌الشریعه از کشورمان به مصاف «والنتینا گونینا» نفر دهم رده‌بندی جهانی از روسیه رفت و مقابل این شطرنج‌باز که در مرحله سوم در باتومی گرجستان قهرمان شده بود، به پیروزی دست یافت.

گونینا در کارنامه خود دو بار قهرمانی اروپا در سال‌های 2012 و 2014 و سه‌بار قهرمان روسیه در سال‌های 2011، 2013 و 2014 را دارد.

خادم‌الشریعه پیش از این در دو دیدار قبلی خود به ترتیب مقابل «دروناوالی هاریکا» از هند به عنوان نفر ششم رنکینگ جهانی و «الکساندرا کاستنیوک» از روسیه به عنوان نفر پنجم این رده‌بندی مساوی کرده بود.

بانوی شطرنج‌باز کشورمان که در آخرین رنکینگ در رده 39 قرار گرفته، در چهارمین دیدار خود به مصاف «المیرا اسکریپچنکو» از فرانسه که هم‌اکنون در رده 26 رده‌بندی جهانی است، خواهد رفت.

خادم‌الشریعه در مرحله دوم گرندپری شطرنج بانوان جهان که به میزبانی تهران برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.