پایان رقابت دسته 94کیلوگرم نوجوانان و جوانان / ژاپن؛بیرالوند و لطفی طلایی شدند،اورامه برنزی

پایان رقابت دسته 94کیلوگرم نوجوانان و جوانان / ژاپن؛بیرالوند و لطفی طلایی شدند،اورامه برنزی
پایان رقابت دسته 94 کیلوگرم مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان برای کشورمان (3 نشان طلا در رده سنی نوجوانان توسط علیرضا لطفی) و ( 2 نشان طلا دوضرب و مجموع و یک نشان نقره توسط رضا بیرالوند و2 نشان برنز دوضرب و مجموع توسط رحمان اورامه ) پایانی خوشی و پرمدالی را برای کشورمان رقم زد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون وزنه برداری؛ رقابت دسته 94 کیلوگرم برای کاروان وزنه برداری کشورمان از دو جهت حایز اهمیت بود، زیرا ابتدا کسب امتیاز و مدال ملی پوش 94 کیلویی نوجوان کشورمان یعنی (علیرضا لطفی) برای تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان و نزدیک شدن این تیم آینده دار به سکوی نخست تیمی مسابقات مهم بود و سپس موفقیت 2 ملی پوش توانمند دسته 94 کیلوگرم جوانان یعنی (رضا بیرالوند ورحمان اورامه ) در دستور کارکادرفنی تیم ملی جوانان قرار داشت. بنابراین این 3 نماینده شایسته تیم های ملی (نوجوانان و جوانان) اعزامی به دوئل آسیایی ژاپن برای رسیدن به اهداف ترسیم شده رقابتی جذاب و نفس گیر را با رقبایی از کشورهای (تایپه ،تایلند، قرقیزستان ، ازبکستان، عراق وژاپن) داشتند.

((یکضرب))
1. علیرضا لطفی ملی پوش شایسته تیم ملی نوجوانان کشورمان که آینده ای روشن در سنگین وزن پیش روی اوست، موفق شد با ثبت 3 حرکت صحیح (130)، (135) و(138) کیلوگرم مقتدرانه بالاتر از سایر رقبای 94 کیلویی خود در جایگاه نخست قرار گرفته و نشان طلای حرکت یکضرب این دسته را به خود اختصاص دهد. پس از لطفی در یکضرب به ترتیب وزنه بردارعراق محمد عبدالحسین با ثبت وزنه 134 کیلورگم صاحب نشان نقره این حرکت شد و درنهایت وزنه بردار ازبکها الکساندر لی با مهار وزنه 128 کیلوگرم به نشان برنزرسید و جایگاه سوم یکضرب را به خود اختصاص داد.
2.رحمان اورامه ملی پوش دسته 94 کیلوگرم کشورمان در رده سنی جوانان پس از مهار وزنه 142 کیلوگرمی دوبار پیاپی نتوانست از پس وزنه (148) کیلوگرمی برآید تا درنهایت حداقل مدالی که می توانست در یکضرب کسب کند یعنی مدال برنز را به رقیب قرقیز خود( بک دولت راسبیکف) که موفق شد با ثبت وزنه 146 کیلوگرم جایگاه سوم حرکت یکضرب را تصاحب کند واگذار نماید.اورامه نیز به عنوان چهارمی این حرکت اکتفا کرد.
3. رضا بیرالوند دیگر نماینده توانمند دسته 94 کیلوگرم جوانان کشورمان که شانس زیادی برای کسب نشان طلا در این وزن داشت، در کورس رقابت با رقیب قهرمان جهان و سرشناس خود در رده سنی جوانان یعنی (فرهاد بیک سوبیرف) اندکی عقب ماند. بیرالوند در شرایطی که در نخستین حرکت یکضرب خود موفق به ثبت وزنه 158 کیلوگرمی شده بود،دو بار پیاپی نتوانست در مهار وزنه (166) کیلویی موفق باشد تا بدین ترتیب نشان طلای یکضرب به رقیب ازبک او با ثبت وزنه 170 کیلوگرم برسد. بیرالوند نیز در این حرکت با همان وزنه 158 کیلورگم صاحب نشان نقره دوضرب شد.
((دوضرب))
1. علیرضا لطفی ملی پوش 94 کیلویی نوجوانان کشورمان که در یکضرب مقتدرانه با کسب نشان طلا خودرا یک سروگردن بالاتر نسبت بقیه وزنه برداران رقیبش نشان داده بود،در حرکت دوضرب هم با ثبت وزنه های (160)، (165) و ناکامی در مهار وزنه (168) کیلوگرمی ضمن کسب نشان طلای دسته 94 کیلوگرم رقابتهای آسیایی 2016 ژاپن با مجموع (303) کیلوگرم نشان طلای مجموع آسیا را نیز به خود اختصاص دهد. پس از لطفی نیز به ترتیب وزنه برداران عراق و ازبکستان با ثبت مجموع 297 و 293 کیلوگرم به نشان های نقره و برنز مجموع آسیا در این وزن دست پیدا کنند. وزنه بردار ازبکستان در دوضرب با مهار وزنه 165 کیلوگرم تک نشان نقره دوضرب را تصاحب کرد تا نشان برنز دوضرب نیز به محمد عبدالحسین از عراق با ثبت وزنه (163) کیلوگرم برسد.
2. رحمان اورامه در یکضرب اگرچه نتوانست شرایط خودرا به جایگاهی بهتر از چهارمی ارتقا ببخشد، اما در دوضرب این وزنه بردار خوزستانی موفق شد با ثبت وزنه های (181) و (191) کیلوگرم در دوضرب و مجموع 332 کیلوگرم جبران کرد و صاحب دو نشان برنز و مجموع دوضرب شد.

3. رضا بیرالوند حقیقتا خود را وزنه برداری شش دانگ و باغیرت در این مسابقات نشان داد.بیرالوند در حرکت دوضرب با اقتدار و ثبت وزنه های (196) و (207) کیلوگرم کاری کرد کارستان و با کنار زدن وزنه بردار قدرتمند ازبکها با ثبت مجموع 365 کیلوگرم و اختلاف وزن کمتر نسبت به رقیب ازبک خود صاحب دو نشان طلای دوضرب و مجموع دسته 94 کیلوگرم شد. در این وزن وزنه بردار ازبکها با مجموع مشابه رضا بیرالوند و اختلاف وزن بیشتر نسبت به نماینده 94 کیلویی کشورمان صاحب نشان نقره دوضرب و مجموع شد.

۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۰۸:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.