پایان رقابت دسته 77 کیلوگرم با کسب 3 طلا ،2 نقره و یک برنزبرای ایران ؛آقازاده طلایی شد، احمدنژاد نقره ای

پایان رقابت دسته 77 کیلوگرم با کسب 3 طلا ،2 نقره و یک برنزبرای ایران ؛آقازاده طلایی شد، احمدنژاد نقره ای
پایان رقابت دسته 77 کیلوگرم نوجوانان برای کاروان وزنه برداری ایران در رده سنی نوجوانان روزی طلایی بود.جایی که تقی آقازاده ملی پوش اردبیلی کشورمان و احمد احمدنژاد دیگر ملی پوش نوجوان ایران که اهل آذربایجان غربی است موفق شدند با اقتدار و کسب 6 مدال (طلا ، نقره و برنز) سکوی قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون وزنه برداری؛ رقابت 6 وزنه بردارنوجوان در گروه ب دسته 77 کیلوگرم و 2 وزنه بردار جوان در این گروه درحالی برگزار شد که دو نماینده شایسته تیم مبلی وزنه برداری نوجوانان کشورمان (تقی آقازاده و احمد احمد نژاد) در این وزن برای کاروان کشورمان و تثبیت جایگاه تیمی ایران در جدول امتیازی مسابقات بسیارارزشمند بود.

((حرکت یکضرب))
تقی آقازاده و احمد احمد نژاد در نخستین حرکات یکضرب خود به ترتیب وزنه های 126 کیلوگرم را مهار کردند. کادر فنی برای هردو وزنه بردار در حرکات دوم وزنه 131 کیلوگرم را انتخاب کرد. به همین ترتیب تقی آقازاده در دومین حرکت یکضرب خود بامهار وزنه 131 کیلویی راهش را برای کسب عنوان آسیایی در این حرکت هموار کرد.احمد نژاد نیز در حرکت دوم یکضرب خود با مهار وزنه 132 کیلوگرم شرایط خود را در جدول برای کسب مدال بهبود بخشید.
ملی پوش باآتیه وزنه برداری ایران یعنی ، تقی آقازاده با غیرتی مثال زدنی در سومین حرکت یکضرب خود نیز با مهار وزنه 134 کیلوگرم جایگاهش را در جدول تثبیت کرد تا رقابت برای کسب مدال بین دو ملی پوش کشورمان و رقبای کره جنوبی،ژاپن،قزاق ،تایپه،تایلند حساستر شود. احمداحمدنژاد هم که امید اصلی کادرفنی برای طلایی شدن در پایان حرکت یکضرب بود نیز با مهار وزنه 137 کیلوگرم و ثبت سه حرکت صحیح در این وزن به کار خود خاتمه داد.

((پایان حرکت یکضرب))
1.احمد نژاد با ثبت وزنه 137 کیلوگرم و وزن بدن 74.10 صاحب نشان «طلای» یکضرب شد.
2.سریکبول آمانژول وزنه بردار قزاقستان با ثبت وزنه 137 کیلوگرم و وزن بدن،76.6 با اختلاف وزن نسبت به ملی پوش کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت.
3.تقی آقازاده دیگر ملی پوش شایسته کشورمان نیز با ثبت وزنه 134 کیلوگرم و وزن بدن 76.91 صاحب جایگاه سوم و نشان برنز یکضرب شد.

((حرکت دوضرب))
احمد نژاد در آغاز حرکت دوضرب کارخود را با مهار وزنه 152کیلوگرم آغاز کرد.ملی پوش شایسته کشورمان اگرچه در یکضرب طلایی شده بود اما در حرکت دوضرب رقابتی نزدیک با تقی آقازاده که وزنه برداری دوضرب زن است داشت.آقازاده در حرکت نخست با ثبت وزنه 153 کیلوگرم جایگاه خودرا درجدول مجموع تثبیت کرد.احمد نژاد درحرکت دوم دوضرب خود وزنه 160 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد تا خیال ما از بابت جایگاه ملی پوش توانمند کشورمان در جایگاه نخست همچنان آسوده باشد.
وزنه بردار قزاق که نزدیکترین رقیب دو ملی پوش کشورمان برای کسب جایگاه نخست بود،در حرکت سوم نتوانست از پس وزنه 165 بر آید تا رقابت در دوضرب و.مجموع بین دو نماینده شایسته نوجوان کشورمان باشد.

((پایان حرکت دوضرب))
1.تقی آقازاده هم که بی تردید در آینده یکی از بهترین های وزنه برداری ایران خواهد بود دردومین حرکت دوضربش مقتدرانه با بالای سربردن وزنه 166کیلوگرم خط و نشان جدی برای طلای دوضرب و مجموع کشید.آقازاده در حرکت سوم خود با ثبت وزنه 172 کیلوگرم و مجموع 306 کیلوگرم صاحب طلای دوضرب و مجموع شد تا با درخشش این وزنه بردار آینده دار کاروان ایران در توکیو صاحب دو نشان طلای دیگر به همراه تک مدال طلایی احمدنژاد در حرکت یکضرب این وزن شود.
2.احمداحمدنژاد نیز با ثبت وزنه 168 کیلوگرم و مجموع 305 کیلوگرم صاحب نشان نقره دوضرب و مجموع شد.
3.وزنه بردار قزاق ها با ثبت وزنه 160 و مجموع 297 کیلوگرم صاحب نشان برنز دوضرب و مجموع شد.

۲۴ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.