اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک ؛از ابراز رضایت IOCدر آماده گی سنگاپور برای میزبانی المپیک نوجوانان تا برگزاری جلسه پزشکی برای بازیهای ونکور

اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک ؛از ابراز رضایت IOCدر آماده گی سنگاپور برای میزبانی المپیک نوجوانان تا برگزاری جلسه پزشکی برای بازیهای ونکور
کمیسیون هماهنگی برای اولین بازی های المپیک تابستانی نوجوانان به ریاست "سرگئی بوبکا" عضو کمیته بین المللی المپیک در جریان سومین بازدیدش از سنگاپور مشخص ساخت که امور آمادگی برای بازی ها بخوبی پیش می رود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ دراین جلسات با کمیته برگزاری ، سیوگوک ، به حل و فصل مسائل مختلفی چون به پایان بردن برنامه ورزشی و توسعه و سازگاری برنامه فرهنگ و آموزش در رویداد کلی پرداخت.

همچنین دایره پزشکی و علمی کمیته بین المللی المپیک به تازگی اجلاسی در موزه المپیک در لوزان با رؤسای کمیسیون های پزشکی فدراسیون بین المللی ورزش های المپیک برگزار کرد. شرکت کنندگان ضمن ابتدا توسط " آرن لیونکوبت" رئیس کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک در جریان فعالیت ها و پروژه های جاری و آینده همچنین خدمات پزشکی ارائه شده در بازی های در ونکوور ( در سخنرانی ایراد شده توسط مسئول پزشکی ایندوره از بازی ها) قرار گرفتند. فدراسیون های بین المللی نیز به توصیف کار پژوهشی خود عمدتا در زمینه پیشگیری از بیماری و آسیب دیدگی با تمرکز روی فدراسیون های بین المللی زمستانی پرداختند.
ناگفته نماند کمیته بین المللی المپیک حقوق تلویزیونی بازی های المپیک در سال های 2010 و 2012 را به ESPN برای آمریکای جنوبی واگذار کرد.
شایان ذکر است مهمترین اخبار مربوط به کمیته های المپیک دیگر کشورها و برخی فدراسیونهای بین المللی بطور خلاصه برای علاقه مندان در زیر به آن اشاره می شود.
 
- اخیرا اطلاع یافته ایم که "چین – چیه لیو" رئیس فدراسیوم پنجگانه مدرن و بایاثلون (ورزش دوگانه) چین تایپه نشان افتخار اتحادیه بین المللی پنج گانه مدرن ، UIPM ، را به پاس خدماتی که وی از 23 سال قبل ، زمان معرفی این ورزش به این کشور ، انجام داده دریافت کرد. او همچنین چهار دوره از مسابقات قهرمانی آسیا ، مسابقات قهرمانی جوانان پسر جهان در سال 1995 و مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2009 را با موفقیت برگزار نموده است.

- فدراسیون بین المللی تنیس ، آی . تی اف ، اعلام کرد که تعداد 679 مربی از 110 کشور در کنفرانس جهانی مربیان در والنسیا – اسپانیا از سی ام اکتبر الی سوم نوامبر 2009 شرکت کردند. موضوع این کنفرانس "قابلیت های رو به رشد برای بازیکنان و مربیان برگزیده " بود. "فرانسسکو ریچی بیتی" رئیس فدراسیون بین المللی تنیس و عضو کمیته بین المللی المپیک و "اسماعیل الشافعی" عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون مربیان آی.تی.اف در مراسم افتتاح جوائز آی.تی.اف را به خاطر خدمات برای بازی ها به "ایوان مولینا" از کلمبیا و "فرانک وان فرآینهوون" از هلند اعطا کردند.

- فدراسیون بین المللی اسکی ، FIS ، در تاریخ 6 و 7 نوامبر در لوزان سمینار مدیران خود را برگزار کرد. نمایندگان از 38 فدراسیون ملی که بخشی از برنامه "کمک رسانی و ترویج" را تشکیل می دهند در این سمینار شرکت کردند. "ساختار آینده فدراسیون بین المللی اسکی" موضوع این سمینار بود. فدراسیون بین المللی به رسمیت شناخته شده است.


کمیته های ملی المپیک
• برنامه "Tigo Olimpico " که توسط کمیته ملی المپیک ال سالوادور از طریق آکادمی ملی المپیک و شرکت تیگو سازمان یافت به کار خود به گونه ای موفق در مدارس سراسر کشور ادامه می دهد. در اواخر ماه اوت نوبت به مدرسه "بنیامین بلوم" در آپوپا رسید . متجاوز از 130 دانش آموز فرصت داشتند تا پیرامون المپیک گرائی و ارزش های المپیک آگاهی یافته همچنین به بازی ها و رویدادهای مختلف بپیوندند. هدف از راه اندازی این برنامه اشاعه پیام المپیک در کودکان در حداکثر تعداد ممکن و تشویق آنان به پرداختن به ورزش و بموجب آن کاهش سطوح بزهکاری اطفال می باشد.
• کمیته ملی المپیک گرجستان سمینار "بانوان و ورزش" را با پشتیبانی همبستگی المپیک از تاریخ دوم الی پنجم نوامبر برگزار کرد."بانوان در ورزش با کیفیت اجرائی برتر ، مشکلات موجود و ترویج نقش مهم آن ها در مدیریت ورزشی و بطور کلی در جامعه " موضوع اصلی این سمینار بود. بیش از یکصد نفر از جمله بانوان از سازمان های ملی ورزشی و ورزشکاران فعال و بازنشسته به تبادل معلومات و تجربه پیرامون موضوع که تابع تغییر نسبت به جنسیت و ورزش : گذشته ، حال و آینده بود بویژه مسائل مورد توجه ورزشکاران ، دوپینگ در بین بانوان ، موقعیت در گرجستان و در سایر کشورها و کنوانسیون پیرامون حذف تبعیض نژادی علیه بانوان در هر شکل ممکن پرداختند. نمایندگان از استونی ، اوکراین و بلاروس  در بین کسانی بودند که در این سمینار نطقی ایراد کردند. کواهی نامه تهیه شده توسط کمیته ملی المپیک به کلیه شرکت کنندگان ارائه شد.
• کمیته ملی المپیک ژاپن اخیرا به ما اطلاع داده است که به منظور تجلیل از "هیرونوشین فوروهاشی" ، نائب رئیس فینا و رئیس سابق کمیته ملی المپیک که به "ماهی پرنده فوفوجی یاما" اشتهار داشت و در دهه 1940 چندین رکورد جهانی برجای گذاشت. در مراسمی که در تاریخ چهاردهم اکتبر برای بدرود با قهرمان ژاپنی برگزار شد در حدود 2000 نفر حضور داشتند.
بازی های المپیک نوجوانان
• بخشی در پایگاه وب :
www.olympic.org به بازی های المپیک نوجوانان ، YOG ، اختصاص یافت. این بخش جدید موسوم به "مکعب " روح و شعف YOG و ترویج طرح های نوجوانان در سراسر جهان را به نمایش در خواهد آورد."مکعب" دوسویه دسترسی به اطلاعات پیرامون اولین بازی های المپیک نوجوانان تابستانی و زمستانی به ترتیب در سال 2010 در سنگاپور و در سال 2012 در اینسبروک را امکان پذیر خواهد ساخت پایگاه "مکعب" نوارهای ویدئو ، اخبار و مسابقات آنلاین را نیز زیر پوشش خواهد داشت. ونسل جوان را با فعالیت های ویژه بازی های المپیک نوجوانان ذیربط می سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به پایگاه وب : www.olympic.org/YOG مراجعه فرمائید. شما همانطور که پیرامون "مکعب" کاوش می کنید می توانید ابتدا نگاهی به "هویت دیداری " جدید از بازی های المپیک نوجوانان " YOG-DNA " داشته باشید. از آنجا که "مکعب " در جستجوی آنستکه نسبت به روح نوآورانه و شاداب بازی های المپیک نوجوانان وفادار باشد لذا YOG-DNA یک آرم یا یک علامت تجاری نبوده که در واقع یک برچسب می باشد. "مکعب " روح ، نگرش و جنبش را به گونه ای نمادین متجلی می سازد که منعکس کننده سلیقه ها و هویت نسل جوان می باشد. این "روح بازی های المپیک نوجوانان" می باشد.
• نوار ویدئوی آنلاین کمیته بین المللی پارالمپیک ، IPC ، جائزه "بهترین در نمایش" در رده "فیلم /ویدئویی آنلاین" را در جوائز Davey – 2009   از آن خود کرد. این جوائز مورد تائید آکادمی بین المللی هنرهای تجسمی ، IAVA ، هیئت حاکم بر حرفه ای ها در رسانه های خبری ، شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی می باشند. نوار ویدئویی کمیته بین المللی المپیک بینش و توسعه المپیک را از روزهای اولیه آن به گونه ای بارز مشخص می سازد. / ف/الف

۷ آذر ۱۳۸۸ ۱۰:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.