دوچرخه سوارایرانی 14750 کیلومتررارکاب زد

دوچرخه سوارایرانی 14750 کیلومتررارکاب زد
عباس رزاقی دوچرخه سوار کشورمان در سفر خود به دور دنیا روز چهارشنبه پس از طی 1470 کیلومتر در 14 کشور جهان به مونته ویدئو پایتخت کشور اروگوئه رسید.


به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ عباس رزاقی با اعلام این مطلب افزود: در ادامه برنامه دور دنیا با دوچرخه به "مونته ویدئو" پایتخت کشور اروگوئه رسیده است.

"رزاقی " اضافه کرد ، در این سفر پیام صلح و دوستی مردم ایران را با اطلاع مردم و مسئولین ورزش کشورهای میزبان رسانده و مردم آنها را نسبت به کشور ایران و فرهنگ و ادبیات ایران ابراز علاقه می کند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر پیام صلح و دوستی خود را درقالب نامه ای از سوی دبیر کمیته ملی المپیک کشورمان به همتایان وی درکشورهای خارجی رسانده است،افزود: برای اعتلای نام وطنم ایران و برای خوشنودی هموطنانم به این سفر ادامه می دهم.

وی با اشاره به اینکه طی این برنامه تاکنون در 14 کشور بالغ بر 14750 کیلو متر پیشروی داشته است ، افزود: رکابزنی در جادههای کشورهای امریکا جنوبی در این فصل مشکلات خاص خود را دارد، بارش بارانهای شدید فصلی از موانع پیشروی است و در جاده ها امکانات خدماتی گردشگری وجود ندارد.

عباس رزاقی اردیبهشت ماه سالجاری با حضور در آکادمی ملی المپیک سفر دور دنیای خود را با عنوان گسترش صلح و برابری شروع کرد.

"رزاقی" درخصوص مسیر سفر خود، گفته بود: شروع سفرم از آکادمی ملی المپیک است که به سمت غرب حرکت خواهم کرد، پس از گذشتن از کرج، قزوین، زنجان و تبریز به مرز بازرگان می رسم و با ورود به ترکیه وارد قاره اروپا خواهم شد.

وی ادامه داد: سپس به آمریکای جنوبی می روم و از آنجا قصد دارم وارد اقیانوسیه شوم و در کشور زلاندنو رکاب بزنم ، درصورتی که موفق به ورود به اقیانوسیه نشوم به آفریقای جنوبی می روم و پس از گذشتن از آسیای شرقی به ایران بازخواهم گشت.

رزاقی درمورد اینکه چرا عنوان گسترش صلح و برابری را برای حرکت خود انتخاب کرده گفت: اولین رکاب زنی برون مرزی من در سال 66 بود، آن زمان ایران در جنگ به سر می برد و در نتیجه تصمیم گرفتم این پیام را انتخاب کنم.

وی خاطرنشان کرده بود: مردم دنیا، جهانی را دوست دارند که بدون جنگ باشد.

۵ آذر ۱۳۸۸ ۱۲:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.