رده‌بندی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ؛ایران همچنان در صدر تیم های آسیایی

رده‌بندی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری  ؛ایران همچنان در صدر تیم های آسیایی
با پایان یافتن رقابتهای قهرمانی دوچرخه‌سواری جاده جهان فدراسیون جهانی این رشته آخرین رنکینگ رکابزنان را در حالی اعلام کرده که تداوم تیم ملی ایران در این جدول بودیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوچرخه سواری در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری که در ماه اکتبر منتشر شده است، پیتر ساگان رکابزن اهل اسلواکی( عضو تیم باشگاهی روسیه) در رده اول است. کریستوفر فروم از بریتانیا دوم و گرک ون آورمیت از بلژیک سوم می باشد.
در بخش تورهای قاره ای در قاره آفریقا، تسفوم اوکوباماریام از آفریقای جنوبی ، در قاره آمریکا ون آورمیت از بلژیک، در قاره آسیا کاوندیش اهل بریتانیا، در قاره اروپا پلنک کارت از بلژیک و در قاره اقیانوسیه لیک از استرالیا عناوین اول را در اختیاردارند.
در بخش برترین رکابزنان حاضر در تورهای آسیایی مارک کاوندیش اهل بریتانیا که با همراهی تیمی از آفریقا در تورهای این قاره حاضر است در رده اول قرار گرفته است. پیتر ساگان اسلواکی به همراه ادوارد برسان نروژی هر دو از باشگاهی از روسیه دوم و سوم هستند.
اما در رده بندی برترین های رکابزنان حاضر در تورهای آسیایی شاهد سقوط و صعود رکابزنان ایرانی بودیم. در این رده بندی صمد پورسیدی که در ماه گذشته در رده دوم قرار داشت در نیمه ماه به رده نهم و هم اکنون به رده دهم آسیا سقوط کرده است. آروین معظمی گودرزی تنها رکابزن ایرانی است که نسبت به دو هفته گذشته در جدول آسیا صعود قابل توجهی داشته است. معظمی در ماه گذشته در رده ۱۲ قرار داشت در نیمه ماه جاری میلادی به رده بیستم نزول کرد اما در رده بندی نهایی ماه اکتبر با صعود شش پله ای به رده ۱۴ رسید. امیر کلاهدوز رکابزن جوان ایران هم از رده ۲۲ به ۱۹ صعود سه پله ای داشت.
قادر میزبانی از ۲۳ به ۲۵ ، رحیم امامی از ۳۱ به ۲۹، احد کاظمی از ۳۴ به ۳۹، مهدی سهرابی از ۶۰ به ۶۸ ، محمد گنج خانلو با وجود درخشش در مسابقات قهرمانی جهان قطر از رده ۸۵ به رده ۹۳ ، مهدی رجبی از ۱۰۲ به ۱۱۴ سقوط کرد.در رده بندی نیمه ماه علیرضا حقی از رده ۱۱۴ به رده ۱۴۸ سقوط کرد.در بخش باشگاهی قاره آسیا، تیم پیشگامان کویر یزد با یک پله صعود و ۹۱۵ امتیاز در رده اول ایستاد. تیم شهرداری تبریز با ۸۸۴ امتیاز دوم و اوکراین با ۷۹۴ امتیاز سوم است.در بخش تیم های ملی تیم ایران با ۱۵۸۷ امتیاز همچنان اول است. تیم قزاقستان با ۱۴۵۱ امتیاز دوم و ژاپن با ۸۸۵ امتیاز سوم است.در رده بندی کلی تیم های ملی جهان، فرانسه ، بلژیک و ایتالیا اول تا سوم هستند. قزاقستان در این رده بندی در رده ۲۴ ایستاده وایران از رده سی به بیست و هشت صعود کرده است.در رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در بخش مردان و رده سنی زیر ۲۳ سال در قاره آسیا کره جنوبی با ۳۸۱ امتیاز، قزاقستان با ۳۶۲ امتیاز و ایران با ۱۷۳ امتیاز سوم است.در بخش زنان و در رده سنی بزرگسالان جهان مگان گارنیر از آمریکا اول است. در رده بندی تیم زنان هلند، آمریکا و ایتالیا اول تا سوم هستند.

۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.