هاشمی: با تمام قدرت راهی سنگاپور می شویم/ اولویت برنامه هایمان موفقیت در گوانگجو و لندن است

هاشمی: با تمام قدرت راهی سنگاپور می شویم/ اولویت برنامه هایمان موفقیت در گوانگجو و لندن است
سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان از برپایی اردوی متمرکز برون مرزی تایلند برای تیمهای اعزامی به این بازیها خبر داد.

مهندس کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی و سرپرست کاروان اعزامی به اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان در گفتگو با سایت کمیته ملی المپیک اظهار داشت: از روزی که مسئولیت سرپرستی این کاروان به من واگذار شد جلساتی منظم و برنامه ریزی شده را با مسئولین فدراسیونهای اعزامی و همچنین کمیته ملی المپیک برپا کردیم تا ضمن انجام هماهنگی های لازم برای پشتیبانی و اعزام، نقطه نظرات و دیدگاه کادر فنی تیم های شرکت کننده در خصوص اردوها و برنامه های تمرینی و نحوه آماده سازی اردونشینان مشخص شود.


وی ادامه داد:از همان زمان نیز استارت اردوهای آماده سازی تیم های اعزامی  در آکادمی ملی المپیک و مجموعه آزادی  زده شد و خوشبختانه برنامه های تمرینی تیم ها بدون کوچکترین مشکلی در حال پیگیری است.


سرپرست کاروان اعزامی به سنگاپور با تاکید بر اینکه تیم هایی قدرتمند و آماده ای را به بازیهای آسیایی نوجوانان اعزام  خواهیم کرد گفت: بازیهای آسیایی نوجوانان مقدمه  و تستی است برای کشور میزبان تا ایرادات و معایب کار خود را برای برپایی بازیهای المپیک نوجوانان در سال 2010 شناسایی و رفع نماید اما با این حال ما از تمام نیرو و توان خود برای موفقیت در این دوره از مسابقات استفاده خواهیم کرد چرا که هدفمان موفقیت در میادینی همچون المپیک 2010 سنگاپور و بازیهای آسیایی گوانگ جو است و این مسابقات می تواند مقدمه ای باشد برای شناسایی چهره های مستعد و کسب موفقیتهای آتی.


هاشمی در ادامه تصریح کرد: المپیک نوجوانان در 26 رشته برگزار خواهد شد که رشته هایی همچون کشتی، کاراته، تکواندو و وزنه برداری بعنوان رشته هایی که ما در آنها از پتانسیل خوبی برخورداریم را نیز شامل می شود اما در بازیهای آسیایی نوجوانان، رقابتها به 12 رشته محدود می شود که ما در 7 رشته آن حضور خواهیم داشت.دعوت شده های این 7 رشته در اردوهای منظم در حال تمرین و آماده سازی هستند تا با آمادگی کامل راهی سنگاپور شوند.


وی از برپایی اردوی متمرکز برون مرزی پیش از حضور در سنگاپور خبر داد و گفت:طبق هماهنگی های بعمل آمده با مسئولین کمیته ملی المپیک و همچنین کادر فنی تیمهای اعزامی، مقرر شد تا تمامی تیمها پیش از اعزام اردویی متمرکز را در کشوری با شرایط آب و هوایی نزدیک به سنگاپور داشته باشند که با بررسی های تکمیلی، کشور تایلند جهت برپایی این اردو انتخاب شد.


هاشمی در ادامه اظهار داشت: این کار برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران صورت می گیرد بنابراین دقت خاصی روی آن صورت گرفت و برای برپایی اردوی هر رشته، مکانی خاص با داشتن امکانات ویژه در نظر گرفته شد تا نتیجه لازم حاصل شود. مدت زمان برپایی این اردو 10  روز خواهد بود که مطمئنا برپایی آن نقش بسزایی در نتیجه گیری نفراتمان خواهد داشت. برنامه ریزی نیز بدین نحو خواهد بود که تیمها  پنجم تیر ماه یعنی سه روز پیش از افتتاحیه بازیها از تایلند راهی کشور میزبان یعنی سنگاپور می شوند.

معاون سازمان تربیت بدنی در خصوص شایعاتی مبنی به تعویق افتادن پیکارها اظهار داشت: در پی شیوع بیماری آنفلونزای خوکی، دولت سنگاپور از وزارت بهداشت این کشور درخواست کرده تا جوانب امر را در نظر گرفته و بررسی نماید که آیا در شرایط موجود میزبانی این بازیها مشکل خاصی ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ ما نیز منتظر اعلام نظر آنها هستیم که در هر صورت تغییری در برنامه هایمان ایجاد نخواهد شد.

همانطور که عنوان شد هدف ما المپیک نوجوانان است و اردوهایمان نیز هدفمند برای موفقیت در آن برنامه ریزی شده، بنابراین به فرض تعویق رقابتها نیز اردوهایمان تعطیل نمی گردد.


هاشمی به هدف و نفس برپایی بازیهای المپیک نوجوانان اشاره کرد و گفت:همیشه جای خالی چنین میدان بزرگی برای ورزشکاران رده های سنی پایه احساس می شد. یعنی همیشه این موضوع مطرح بود  که چگونه می توان اساس و منشور المپیک را برای نوجوانان تشریح نمود، آنهم بنحوی که بتوانند با تمام وجود این میدان عظیم را که فرهنگ ، اخلاق، رقابت جوانمردانه، صلح و دوستی در آن حرف اول را می زند درک کنند. در این بین بود که یونسکو پیشنهاد برپایی این مسابقات را داد و IOC نیز با اعتقاد بر توجه به نسل جوان این بازیها را پی ریزی نمود.


رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت بدنی در خصوص به تعویق افتادن مجامع انتخاباتی فدراسیونها گفت: طبق قانون و اساسنامه فدراسیون ها وقتی دوره 4 ساله ریاست یک رئیس فدراسیون به اتمام می رسد سازمان 2 راه در پیش دارد. ابتدا برپایی مجمع فوق العاده که به سرعت اعضای مجمع رئیس را انتخاب کنند و راه دیگر انتخاب سرپرست برای مدت  6 ماه است تا وی شرایط برپایی مجمع انتخاباتی را فراهم سازد. درآستانه انتخابات ریاست جمهوری با در نظر گرفتن برخی بداخلاقی ها و سوء استفاده هایی که ممکن است برخی جریانات سیاسی از موضوع بنمایند ترجیح دادیم مجامع انتخاباتی را 45 روز به تاخیر بیاندازیم تا شائبه ای پیش نیاید. البته در این فاصله تمام مجامع عادی فدراسیونها طبق برنامه برگزار خواهد شد تا خللی در برنامه ها و تقویم فدراسیون پیش نیاید.


وی در پایان اولویت کاری سازمان را همکاری نزدیک با کمیته ملی المپیک و فراهم نمودن زمینه موفقیت تیمهای ملی کشورمان در میادین بین المللی عنوان داشت و افزود: اولویت های سازمان بخصوص حوزه ورزش قهرمانی چیزی جدا از اولویتهای کمیته ملی المپیک نیست. یعنی مجموعه ورزش کشور در تلاشند تا در نهایت زمینه موفقیت تیمها و کاروان ورزشی ایران را در میادین آسیایی، جهانی و مهمتر از آن بازیهای آسیایی و المپیک فراهم سازند.
موفقیت در بازیهای آسیایی گوانگ جو و در نهایت المپیک لندن اولویت برنامه های ما و کمیته ملی المپیک را تشکیل می دهد.

 

 

 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۱:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.