رییس انجمن بوچیای کشور:بوچیا در آینده‌ از رشته های مدال آور معلولان خواهد شد

بوچیا رشته‌ای جوان در کشور است که تاکنون روند رو به رشدی داشته و یقیناً در آینده نزدیک درخششی چشمگیر خواهد داشت و در آینده‌ای نزدیک در شمار مدال‌آورترین رشته‌های ورزشی معلولان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛عباس اردستانی رییس انجمن بوچیای کشور افزود: این رشته فعالیت خود را در ایران، در سالهای اخیر آغاز کرده و یکی از ویژگی‌های آن در سطح دنیا فرصتی است که برای بسیاری از افراد بامعلولیت‌های شدید فراهم نموده است. در واقع بسیاری از معلولین با ورود به این رشته توانسته‌اند از انزوا فاصله گرفته و قدم به عرصه اجتماعات ورزشی گذارند.
اردستانی در خصوص رقابت‌های قهرمانی کشور بوچیا تصریح کرد: یکی از تعهدات فدراسیون و انجمن‌های مختلف آن، همکاری در برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور به صورت سالانه است و در واقع هدف اصلی ما از انجام این مسابقات ایجاد انگیزه در ورزشکاران دارای معلولیت، فعال نگه‌داشتن این رشته ورزشی و همچنین انتخاب بهترین‌ها جهت حضور در تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان می‌باشد.
وی گفت: رقابت‌های قهرمانی کشور امسال در دو بخش آقایان و بانوان در کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولان برگزار می‌شود.
اردستانی با اشاره به نزدیکی زمان مسابقات گفت: ششمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور آقایان از 17 تا بیستم آذر و چهارمین دوره این رقابتها ویژه بانوان نیز از 24 تا 27 آبان با حضور نمایندگانی از 9 استان به میزبانی تهران انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: رقابت‌های قهرمانی کشور امسال با توجه در پیش رو قرار داشتن مسابقات گوانجگوی 2010 چین فرصت خوبی برای شناسایی و انتخاب استعدادهای برتر کشور جهت دعوت به اردوهای آماده‌سازی این رقابت‌ها خواهد بود.
عباس اردستانی ادامه داد: علی رغم وجود برخی مشکلات و کمبودها، خوشبختانه امسال در بازی‌های پارالمپیک آسیایی2009 توکیو تیم ملی جوانان بوچیا موفق به کسب سه نشان برنز گردید که این با توجه به مدت زمان کوتاه تشکیل تیم و نیز حضور حریفان مطرح این رشته در مسابقات ژاپن نتیجه خوب و قابل قبولی بود.


۴ آذر ۱۳۸۸ ۱۰:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.