سولماز عباسی مربی تیم ملی روئینگ بانوان جوانان و نوجوانان:مسابقات جوانان آسیا فرصت خوبی برای کسب تجربه بچه هاست

سولماز عباسی مربی تیم ملی روئینگ بانوان جوانان و نوجوانان:مسابقات جوانان آسیا فرصت خوبی برای کسب تجربه بچه هاست
مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا 3 تا 6 آبان ماه در شهر پاتایای تایلند برگزار می شود. تیم ملی روئینگ بانوان رده سنی جوانان کشورمان نیز با ترکیب 7 پاروزن عازم این رقابت ها می شود.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون قایقرانی  ؛مربی تیم ملی روئینگ بانوان جوانان در خصوص اعزام تیمش به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با 7 پاروزن به این رقابت ها اعزام می شویم و همه بچه ها برای اولین بار است که در یک مسابقه برون مرزی و در پیست 2 کیلومتر رقابت خواهند کرد.
سولماز عباسی ادامه داد: با ترکیبی از بچه های نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهیم کرد. تقریبا همه پاروزنان حدود یک سال است که روئینگ را شروع کردند. خوب ما تیم نوجوانان را برای حضور در انتخابی المپیک جوانان تشکیل دادیم و در حال حاضر ترکیب اعزامی به تایلند به جز 2 نفر از تیم جوانان، همین بچه ها هستند که برای اولین بار در یک مسابقه برون مرزی شرکت می کنند و این بهترین فرصت بود تا ارزیابی خوبی از شرایط آن ها داشته باشیم.
وی در خصوص کسب عنوان در مسابقات بیان کرد: همیشه تیم جوانان روئینگ مورد حمایت فدراسیون بوده و عناوین مختلفی در رقابت های پیشین کسب کرده است. اما این اولین بار است که ترکیبی از بچه های نوجوان و جوان به مسابقات اعزام می شوند و اولویت اول کادر فنی حضور با کیفیت در رقابت ها است و حتما پاروزنان همه تلاش خود را برای کسب مدال نیز به کار خواهند بست.
عباسی از سرمایه گذاری کشورهای آسیایی در رده های پایه روئینگ خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سال آینده مسابقات انتخابی المپیک جوانان بوئینس آیرس آرژانتین را پیش رو داریم، اکثر کشورهای آسیایی بر روی بچه هایی که بتوانند در این رقابت ها شرکت کنند سرمایه گذاری کردند. حتی بعضی کشورها تعداد بالایی ورزشکار در این رده سنی را استعدادیابی کردند و آموزش می دهند و با شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه پاروزنان را بالا می برند.
مربی تیم ملی روئینگ در خصوص مراحل آماده سازی تیم برای این رقابت ها تصریح کرد: ما اردوها را در دریاچه آزادی آغاز کردیم و در مرحله آخر به میانه آمدیم. خدا را شکر اردوی میانه بسیار مفید و با کیفیت بود. به هر حال در دریاچه آزادی علیرغم اینکه امکانات و شرایط خوبی فراهم است، با توجه به پیست 1000 متری و تعداد تیم هایی که آنجا اردو دارند وضعیت فرق می کند اما در میانه با تمرکز بیشتری تمرین کردیم ضمن اینکه شرایط آب و هوایی در دوره ای که ما اینجا بودیم بسیار مناسب بود و توانستیم اردوی خوبی داشته باشیم.
وی از کمپ 10 روزه تحت نظر فدراسیون روئینگ آسیا پیش از مسابقات خبر داد و افزود: خوشبختانه شرایط خوبی مهیا شده که ما زودتر به منظور شرکت در کمپ تمرینی فدراسیون روئینگ آسیا به محل مسابقه اعزام شویم. این اردو باعث می شود که بچه ها قبل از مسابقه تمریناتی در پیست استاندارد داشته باشند و با شرایط آب و هوایی نیز وفق پیدا کنند.
عباسی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با در نظر گرفتن همه جهات بتوانیم حضور خوبی در مسابقات داشته باشیم و بچه ها تجربه خوبی از مسابقات به ارمغان بیاورند.

۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.