نشست خبری رقابت های قهرمانی بانوان جهان ؛ پهلوان زاده : قول می‌دهم میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم

نشست خبری رقابت های قهرمانی بانوان جهان ؛ پهلوان زاده :  قول می‌دهم میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: قول می‌دهم میزبانی خوبی در برگزاری مسابقات شطرنج زنان جهان داشته باشیم و از ایران به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان برای بانوان یاد کرد . .

 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ،مهرداد پهلوان‌زاده در نشست خبری برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در تهران اظهار داشت: نماینده فدراسیون جهانی طی روزهای گذشته به تهران آمد و از امکانات فدراسیون بازدید کرد و همچنین مذاکراتی نیز در خصوص برگزاری این رویداد داشت. جلسات خوبی با نصرالله سجادی برگزار شد و معاون وزیر ورزش از روند کار رضایت و همچنین حمایت کامل داشت.
وی افزود: ما برای برگزاری این رویداد با حامیان مختلفی وارد مذاکره شدیم و در نهایت با همراه اول به عنوان یکی از حامیان اصلی تفاهم شد.
 
رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص اعتراض شطرنج‌بازان خارجی به مسئله حجاب در ایران گفت: کسانی این موضوع را به راه انداختند که اصلا در ورزش نبودند و درکی از اینکه یک ورزشکار چقدر تلاش می‌کند تا به موفقیت برسد، نداشتند و به خاطر اهداف شخصی خود می‌خواستند لطمه وارد کنند. معتقدیم که حجاب برای ورزشکاران دست و پاگیر نیست، واقعا این موضوع را درک نمی‌کنم که چرا حتی در خارج از ایران چنین افرادی این موضوع را قبول دارند اما باز هم چنین تفکراتی در سر می‌پرورانند.
پهلوان‌زاده ادامه داد: میزبانی مسابقات زنان جهان بسیار پرسروصدا بوده بنابراین هر کاری که انجام بدهیم معرف ایران خواهد بود. ما سعی کرده‌ایم بهترین امکانات را برای این رویداد اختصاص بدهیم. برهمین اساس با هتل اسپیناس پالاس وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم با یک میزبانی خوب معرف کشور ایران باشیم.
 
وی عنوان کرد: هند هم نامزد میزبانی این رویداد بود اما زمانی که نام ایران را دید از تلاش برای میزبانی کنار کشید، قول می‌دهم از میزبانی مسابقات زنان جهان روسفید بیرون بیاییم.
رئیس فدراسیون شطرنج درباره شرکت‌کنندگان ایرانی در این رقابت‌ها گفت: میترا حجازی‌پور به دلیل قهرمانی در آسیا در سال 2015 جواز حضور در رقابت‌های زنان جهان را پیدا کرده است. همچنین کشور میزبان دو سهمیه دارد که ساراسادات خادم‌الشریعه و آتوسا پورکاشیان به عنوان بهترین بازیکنان ایرانی در این رویداد شرکت می‌کنند.

۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.