سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی : تلاش های بی وقفه فدراسیون ببار نشست/هیچ برنامه ای از قلم نیافتاد/ برای حضور در بازیهای آسیایی و المپیک برنامه داریم

سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی : تلاش های بی وقفه فدراسیون ببار نشست/هیچ برنامه ای از قلم نیافتاد/ برای حضور در بازیهای آسیایی و المپیک برنامه داریم
سر پرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی با تاکید بر این فدراسیون پرجمعیت 17 انجمن و بیش از 42 رشته ورزشی را تحت پوشش خود دارد ، گفت :این مجموعه بزرگ در شش ماهه نخست سال 95 بیلانی موفقیت آمیز در عرصه داخلی و خارجی از خود برجای گذاشت که این عملکرد در سایه تلاش بی وقفه روسای انجمن ها و مسوولان هیات های استانها حاصل شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛" دلداده مهربان " در گفت وگویی با سایت خبری فدراسیون انجمن های ورزشی افزود: نکته جالب توجه اینکه تمامی این برنامه ها طبق تقویم به پیش رفت و هیچیک از آنها از قلم نیافتاد ، باتوجه به اینکه سافت بال ، بیس بال و موج سواری از بازیهای المپیک 2020 توکیو به رقابتها اضافه خواهد شد و پیشتر راگبی هم در این پیکارها حضور داشت ، فدراسیون انجمن های ورزشی در نظر دارد با یک برنامه مدون چهارساله ، بگونه ای مهندسی کند که بتواند در این فستیوال بزرگ ورزشی دنیا حضور داشته باشد. ضمن اینکه حضور در بازیهای آسیایی نیز مدنظر ماست و در حال تنظیم برنامه به این منظور هستیم .
همچنین نگاه عمیق به جوانان مستعد بمنظور پشتوانه سازی و جوانگرایی از یک سو و ارتقا سطح دانش و تجارب ورزشکاران خانم از سویی دیگر در این راستا ، در اولویت برنامه ها قرار دارد.
سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی اضافه کرد: طی شش ماهه نخست ، هشت سفر برون مرزی در رشته های راگبی ، اسکی روی آب ، کریکت ، فوتوالی ( دو بار )، جهت یابی ، فلوربال و سافت بال در عرصه مسابقات معتبر بین المللی و قاره ای صورت گرفت .
در این راستا ، کسب مدال نقره توسط تیم ملی فوتوالی در مسابقات قهرمانی آسیا – اقیانوسیه در تایلند که برای نختسین بار رقم خورد ، یکی از موفقیت های ماندگار بود . ضمن اینکه خانم اعظم آرویی در رقابتهای جهت یابی قهرمانی آسیا در تایوان به مدال برنز دست یافت که این مهم برای اولین بار دراین رشته بدست آمد.
تمامی این سفرهای برون مرزی با تلاش های بی وقفه انجمن های تحت پوشش و از طریق جذب اسپانسرو کمک های فدراسیون انجام شد ، البته دو سفر دیگر پیش روست که حضور تیم های ملی مردان و زنان دارت کشورمان در رقابتهای آسیایی ژاپن در اواخر مهرماه و پیکارهای جهانی سپک تاکرا در تایلند در ماه جاری از آن جمله اند . البته انجمن دارت که برای موفقیت ملی پوشان در رقابتهای آسیایی اوزاکا تلاش می کند ، اخیرا مسابقات رنکینگ جهانی را در شیراز برگزار کرد که بسیار موفقیت بار و ارزشمند بود.
وی در ادامه اظهار داشت :همچنین میزبانی یک دوره مسابقات بین المللی کریکت در تهران با حضور تیم منتخب انگلیس رقم خورد که با قهرمانی تیم چابهار همراه شد و این اقدام از نکات قابل توجه بود.
برگزاری مسابقات بین المللی چهارجانبه جوانان راگبی در آذر ماه امسال در کشورمان نیز مدنظر است که تهران میزبان این رقابتها خواهد بود.
مهربان با اشاره به مراودات خوب با فدراسیون های جهانی و کنفدراسیون آسیا گفت : سفر ریکاردو فراکری رییس فدراسیون جهانی بیس با ل و سافت بال به کشورمان دستاورد بسیار خوبی برای ما داشت بطوریکه طی نشستی که این چهره نام آشنا با محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی و مسوولان انجمن این دورشته داشت ، مقرر گردید جوانان مستعد بیس بال ایران در کمپ آموزشی ایتالیا شرکت کنند که این مهم اخیرا صورت گرفت و پنج جوان بیس بال کشورمان در این اردوی آموزشی در شهر رم حضور یافتند.
همچنین مقرر شد زمینهای مخصوص بیس بال و سافت بال در کرج و اصفهان با همکاری فدراسیون جهانی راه اندازی شود که اقدامات اولیه در این راستا صورت گرفته است .
همچنین سفر عبدالحلیم بن قادر رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر فدراسیون جهانی به تهران دستاور خوبی داشت و ایشان طی دو سفر متوالی به کشورمان ، ضمن تجلیل از حمایت ها و برنامه های مدون بمنظور بسط و گسترش این رشته مهیج در کشورمان ، یک دوره کلاس بین المللی داوری را شخصا در تهران برگزار کرد . ضمن اینکه مسئولیت فدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه را به کشورمان سپرد و محمد علیپور را به عنوان رییس آن برگزید .
در خصوص اعزام مربی و داور به کلاسهای بین المللی نیز فدراسیون انجمن های ورزشی به موفقیت های خوبی دست یافت که در این زمینه خانم نرگس لفوتی داور رشته کریکت در کلاس پیشرفته تایلند ارتقا درجه پیدا کرد و یوسفعلی رییسی درکلاس مدرس درجه یک آسیا در قطر به عنوان بهترین مدرس کریکت این قاره انتخاب گردید. ضمن اینکه در رشته بیس بال ، چهارنفر از کشورمان در سمینار آموزش اسکورینگ در هنگ کنگ حضور یافتند که بسیار مثمر ثمر بود.
وی افزود : در حوزه آموزش که یکی از اولویت های این فدراسیون به شمار می رود ، دو دوره کلاس های پیشرفته و بین المللی با حضور مدرسان جهانی در رشته های راگبی و سپک تاکرا ( آقایان و بانوان ) در تهران برگزار شد.
همچنین هفت مورد کلاس مربیگری درجه سه ، هفت بار کلاس داوری درجه سه ، و هفت بار کلاسهای توجیهی بین المللی در رشته های مختلف برگزار شد که در شش ماهه دوم نیز اینگونه کلاسهای بمنظور ارتقا سطح دانش و تجارب مربیان و داوران رشته های مختلف ، انجام خواهد شد.
از اینها گذشته ، عنایت ویژه به مسابقات لیگ برای آقایان و خانم ها همچنان طبق برنامه به پیش می رود که در این رهگذر ، رشته های دارت ، فوتبال رو میز ، راگبی ، بیس بال ، سافت بال ،سپک تاکرا از ابتدای سال در گیر این رقابتهای مهم هستند .
البته مسابقات داخلی دیگر بصورت قهرمانی کشور و مناسبت های مختلف در سایر انجمن ها همچون اسکی روی آب ، دراگون بوت ، جهت یابی ، طناب کشی ، فلوربال ، هوایی ، جت اسکی ، کریکت و فوتوالی برگزار می شود و در شش ماهه دوم بخصوص ایام فرخنده دهه فجر نیز انجام خواهد شد .

۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.