در شصت و هشتمین نشست هیات اجرایی OCA؛تصمیم گیری درباره تغییر مقر شورای المپیک آسیا/ناگویای ژاپن میزبان بازیهای آسیایی

در شصت و هشتمین نشست هیات اجرایی OCA؛تصمیم گیری درباره تغییر مقر شورای المپیک آسیا/ناگویای ژاپن میزبان بازیهای آسیایی
کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک کشورمان که عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا نیز می باشد در شصت و هشتمین جلسه هیات اجرایی شورای المپیک که در دانانگ ویتنام برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ یکی از موضوعات مهم مطرح شده در شصت و هشتمین جلسه هیات اجرایی و سی و پنجمین جلسه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که امروز و فردا برگزار می شود،مشکلات جاری دفتر مرکزی شورای المپیک آسیا در کویت با دولت کویت و محدودیت های اعمال شده برای دفترمرکزی OCA  و فعالیتهای شورای المپیک آسیا از سوی آن دولت است که در این باره بحث و تبادل نظر گردید.
در ابتدای این نشست شیخ احمدالفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا ضمن خوشامد گویی به اعضای مجمع اظهار داشت:در 2 سال گذشته متاسفانه مشکلات متعددی دفتر شورا با دولت کویت داشت که در ارتباط با آن دو پیشنهاد برای اظهار نظر هیات اجرایی مطرح کرد.
ابتدا اینکه مجمع شورای المپیک آسیا که قرار است فردا برگزار می شود اختیار و تصمیم گیری در این باره را به هیات اجرایی تنفیذ نماید تا در زمان لازم هیات اجرایی بتواند تصمیمات نهایی را اتخاذ نماید.
پیشنهاد دوم اینکه تا قطعیت وضعیت مقر شورای المپیک آسیا،کارهای اجرایی در 5 منطقه آسیایی شرق آسیا،جنوب آسیا،جنوب شرقی آسیا، غرب آسیا و آسیای میانه توسط دفاتر آن تا روشن شده تکلیف نهایی دفتر مرکزی OCA  درکویت با هماهنگی مسئولین نسبت به انجام امور ورزش قاره اقدام شود.
این اقدام ادامه خواهد داشت تا در چند ماه آینده وضعیت مقر شورای المپیک آسیا در کویت مشخص شود چرا که تاکنون 9کشور پیشنهاد کردند مقرو دفتر مرکزی شورای المپیک آسیا در کشور آنها حتی با امکانات و شرایط بهتری مستقر شود که در صورت عدم همکاری دولت کویت در این باره،دفتر مرکزی OCA  به یکی از این کشورهای فوق طبق تصمیم گیری اعضای هیات اجرایی که از سوی مجمع تصمیم گیری و به آن تنفیذ می گردد منتقل خواهد شد که در خاتمه اعضای هیات اجرایی به اتفاق آرا هر دو پیشنهاد مطروحه را تصویب کردند.
در ادامه مسئولین کمیته های مختلف شورای المپیک با ارائه گزارشات خود پرداخته و سپس مسئولین ستاد برگزاری بازیهای آسیایی اندونزی نیز گزارشی از روند اجرایی امور برای میزبانی مطلوب بازیهای 2018 ارائه کردند.
در خاتمه شهر ناگویای ژاپن برای میزبانی بازیهای آسیایی 2026 اعلام آمادگی کرده و مقرر شده در نشست فردا (سی و پنجمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا) در این باره تصمیم گیری شود.
شایان ذکر است سی و پنجمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا فردا برگزار خواهد شد.



۳ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.