رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان- فرانسه؛کسب دو مدال طلا و یک نقره در روز نخست

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان- فرانسه؛کسب دو مدال طلا و یک نقره در روز نخست
نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در فرانسه، صاحب دو مدال طلا و یک مدال نقره شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز (به وقت ایران) با برگزاری مسابقات چهار وزن نخست، در شهر ماکون فرانسه آغاز، که در پایان مسابقات روز نخست، پیمان بیابانی و حسین شهبازی در اوزان 60 و 96 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و احمد بذری در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم پیمان بیابانی دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور نخست مقابل استفان از رومانی ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تمورجان عثمان اوخانوف از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بیابانی در این مرحله برای حضور در دیدار فینال به مصاف خژیک چیمبا از روسیه رفت و با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید. وی در دیدار نهایی نیز سلیم کوزان از ترکیه را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز احمد بذری پس از استراحت در دور نخست در دومین دور مقابل نیکیتا سوکوف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۴ صاحب برتری شد. وی در دور بعد نیز مقابل الکساندر مور از کانادا با نتیجه 12 بر 5 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری برای حضور در دیدار فینال گئورگی پاسکالوف از مولداوی را 16 بر 6 شکست داد. وی در در دیدار پایانی مقابل مارک جان هال از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد به به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۶ کیلوگرم نیز حسین شهبازی ابتدا راخیموف از ازبکستان را ۱۰ بر صفر برد سپس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ماندیپ از هند ۷ بر صفر پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رودزیانوک از بلاروس با نتیجه 12 بر صفر به پیروزی رسید. شهبازی برای حضور در دیدار فینال  زائور کوتچیف از روسیه را با نتیجه 8 بر3 شکست داد. وی در دیدار نهایی به مصاف اریک تیله از آلمان رفت و با نتیجه 7 بر یک از سد این کشتی گیر گذشت تا مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

 در وزن ۵۰ کیلوگرم نیز علیرضا گودرزی در نخستین مصاف خود مقابل راهول از هند به روی تشک رفت و در حالیکه ۶ بر صفر از حریف پیش بود در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ بازنده شد و با توجه به شکست حریف هندی مقابل کشتی گیر روس، وی از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

در پایان روز نخست این رقابت ها تیم ایران با دو مدال طلا و یک نقره و 29 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، روسیه با سه مدال برنز و 28 امتیاز دوم است و تیم های آمریکا، گرجستان و ترکیه به ترتیب با 22، 23 و 16 امتیاز سوم تا پنجم هستند.

رقابت های چهار وزن دوم و پایانی فردا (یکشنبه) برگزار می شود که عرفان آیینی در وزن 55 کیلوگرم، سامان شجاعی در وزن 66 کیلوگرم، ارشک محبی در وزن 84 کیلوگرم و امیررضا امیری در وزن 120 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ۲۲:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.