روز سوم ووشو قهرمانی آسیا؛سه برد شیرین سانداکاران و کسب چهار مدال

روز سوم ووشو قهرمانی آسیا؛سه برد شیرین سانداکاران و کسب چهار مدال
سومین روز از نهمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا با سه برد شیرین سانداکاران ایران و کسب چهار مدال از سوی نمایندگان کشورمان همراه شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو؛ نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا از روز (پنجشنبه 11 شهریورماه) با حضور نمایندگان 20 کشور به میزبانی شهر تایپه، پایتخت تایوان آغاز شده است.

تیم ملی ووشوی ایران در دو بخش ساندا و تالوی مردان و زنان در این رقابت ها حضور یافته است.

صبح امروز (شنبه)، «فرشاد عربی» تالوکار با تجربه و پرافتخار ایران توانست در فرم نن دائو با کسب امتیاز 9،68 به مدال نقره دست یابد. نماینده چین با 9،70 طلا گرفت و تالوکار میزبان با امتیاز 9،67 بر سکوی سوم ایستاد.

«طاهر قاسمی» دیگر شرکت کننده ایران در فرم نن دائو بود که با امتیاز 9،64 به کار خود پایان داد.

«رضا خلف زاده» دیگر تالوکاران ایران توانست در فرم چیانگ شو با نمره 9،66 به مدال ارزشمند نقره دست یابد.

در این فرم، «چای وو» نماینده ماکائو با امتیاز 9،67 بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلا گرفت و تالوکار مالزی با امتیاز 9،64 به مدال برنز رسید.

«مهدی مختارپور» دیگر نماینده ایران در فرم چیانگ شو بود که با امتیاز  9،43 به کار خود پایان داد.

در رقابت های نوبت عصر امروز، «مرتضی عظیمی» در وزن به اضافه 90 کیلوگرم با «کوان عبده باریموف» نایب قهرمان جهان از قرقیزستان روبرو شد و در دو راند متوالی به برتری دست یافت.

وی در دیدار بعدی خود به مصاف حریف قزاقستانی خواهد رفت و در صورت پیروزی به مدال طلا دست می یابد. رقابت های سنگین وزن به صورت دوره ای برگزار می شود.

«عرفان آهنگریان» در مرحله نیمه نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم با «جیانگ ژونگ» از ویتنام روبرو شد و در پایان سه راند مبارزه سخت به برتری رسید.

آهنگریان در راند نخست مغلوب شد، اما در راند دوم و سوم با مبارزه ای جانانه بر سانداکار ویتنام چیره شد و گام به فینال گذاشت. وی برای کسب مدال طلا به مصاف سانداکار چینی خواهد رفت.

سانداکار وزن منهای 60 کیلوگرم ایران در مراحل قبلی برابر «پتون بالاواردانا» از سریلانکا و «یان سان متو» از ماکئو در دو راند متوالی پیروز شده بود.

«الهه منصوریان» در وزن منهای 56 کیلوگرم ساندای بانوان به مصاف «تای ژوی نگوین» از ویتنام رفت و در یک بازی نزدیک حریف قدرتمند خود را شکست داد و به فینال رفت. سانداکار شایسته ایران برای کسب مدال طلا در دیدار نهایی، حریفی از چین را پیش روی دارد.

«مهدی محمدی» در مرحله نیمه نهایی وزن منهای 56 کیلوگرم، با «وان بائه تو» نایب قهرمان جهان از ویتنام روبرو شد و در راند نخست پیروز شد، اما راند دوم مبارزه مساوی شد و نماینده ایران به واسطه یک تذکری که دریافت کرده بود، بازنده اعلام شد. در راند سوم نیز مهدی محمدی با یک اختلاف امتیاز بازنده شد و در مجموع دو بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و به مدال برنز رسید.

وی پیش از این مقابل «اوزابک امان بکوف» از قرقیزستان و «کای وا کان» از ماکائو در دو راند متوالی پیروز شده بود.

«سهیلا منصوریان» در وزن منهای 52 کیلوگرم ساندای بانوان که در دور اول «هی بین کیم» نایب قهرمان جهان و دارنده مدال برنز بازی های آسیایی اینچئون از کره جنوبی را شکست داده بود در نیمه نهایی به مصاف «یو یائو لی» از چین رفت و با وجود تلاش فراوان شکست خورد. وی با وجود نرسیدن به دیدار پایانی، مدال برنز مشترک را از آن خود کرد.

نهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان آسیا تا روز پانزدهم شهریورماه در تایوان ادامه خواهد داشت.

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ۱۹:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.