ایران در رتبه هفتم رده بندی جهانی والیبال

ایران در رتبه هفتم رده بندی جهانی والیبال
تیم ملی والیبال مردان ایران در جدیدترین رده بندی جهانی والیبال با سه پله صعود نسبت به رتبه قبلی خود، در رده هفتم جهان ایستاد و همزمان؛ به بهترین رتبه تاریخ خود و همچنین تاریخ ورزش های تیمی کشور در عرصه بین المللی دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبال، ایران از مجموع چهار رتبه یک رقمی خود در پیکارهای معتبر جهان و المپیک (مقام پنجمی المپیک 50 امتیاز – هشتمی لیگ جهانی 32 امتیاز – هشتمی جام جهانی 25 امتیاز – ششمی قهرمانی جهان56 امتیاز) 163 امتیاز کسب کرده و در رتبه هفتم جدیدترین رده بندی جهانی والیبال ایستاده است. این در حالی است که به غیر از رشته فوتسال که در اغلب کشورها فدراسیون مشترک با فوتبال دارد، هیچ یک از ورزش های تیمی ایران تا کنون به چنین رتبه ای در رده بندی جهانی نرسیده اند.
والیبال ایران نیز در ابتدای برنامه 10 ساله خود در این رتبه بندی جایی بهتر از رده بیست و ششم و پایین تر از کشورهایی نظیر افریقای جنوبی، یونان، کامرون، ونزوئلا و چهار کشور آسیایی استرالیا، ژاپن، کره و چین نداشت. اما رفته رفته با تحقق اهداف بین المللی خود در دست یافتن به عنوان قهرمانی آسیا، راهیابی به لیگ جهانی و حضور در سطح یک این رقابت ها، کسب رتبه قابل توجه ششمی در مسابقات قهرمانی جهان، راهیابی به المپیک و کسب مقام پنجم این بازی ها طی 10 سال یک صعود پله ای را تجربه کرد و از رده های بیست و دوم، بیستم، هجدهم، شانزدهم، سیزدهم، دوازدهم، دهم گذشت و در پایان سال 2015 به رده هشتم رسید.
در ادامه، رده بندی جهانی والیبال پس از برگزاری لیگ جهانی 2016 توسط فدراسیون بین المللی دچار تغییراتی شد. به این نحو که به دلیل یکسان و همتراز نبودن مسابقات قاره ای، نتیجه و امتیاز مسابقات قهرمانی هر قاره از این رده بندی حذف شد که نتیجتا با حذف امتیازات آسیایی کشورمان، ایران در رتبه دهم رده بندی جدید قرار گرفت. حالا بازی های المپیک؛ راهیابی ایران به این بازی ها برای اولین بار، صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی و دست آخر قرار گرفتن در رده پنجم المپیک، 50 امتیاز ناب را به ایران بخشیده و ایران را تا رده هفتم و جایی بالاتر از کانادا، فرانسه، صربستان و آلمان قرار داده است.
اهمیت رده بندی جهانی والیبال، علاوه بر اعتباری که به اسم والیبال کشور در عرصه والیبال دنیا می بخشد، در قرعه کشی و گروه بندی مسابقاتی همچون لیگ جهانی و قهرمانی جهان نیز تاثیرگذار است. لذا هر چه رتبه کشورها در این رده بندی بالاتر باشد، در گروه بندی ها شرایط بهتری برای آنها رقم خواهد خورد.
برزیل، لهستان، امریکا، ایتالیا، روسیه و آرژانتین در رده های اول تا ششم این رده بندی قرار دارند. همچنانکه کانادا، فرانسه، صربستان، آلمان، مصر، کوبا، ژاپن، استرالیا، بلغارستان، فنلاند، مکزیک، بلژیک و چین رده های هشتم تا بیستم جدیدترین رده بندی بین المللی والیبال را به خود اختصاص داده اند.

ایران تا سال 2007 در رده بندی جهانی فدراسیون بین المللی والیبال در رده 26 قرار داشت:

photo_2016-08-30_09-06-01

ایران در سال 2016 در رده بندی جهانی فدراسیون بین المللی والیبال در رده هفتم قرار گرفت:

2016

اشتراک گذاری

۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.