سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ سخندان: قضاوت در فینال المپیک را هدیه نگرفتیم

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ سخندان: قضاوت در فینال المپیک را هدیه نگرفتیم
کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: قضاوت در فینال المپیک، هدیه به ما نبود بلکه به‌ دلیل عملکرد خوب‌ ما صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، رضا سخندان درباره قضاوت تیم داوری ایران در دیدار نهایی فوتبال المپیک ریو اظهار داشت: در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که شرایط خوبی برای قضاوت این بازی ایجاد شد و تیم داوری ایران توانست با وجود سختی شرایط و حساسیتی که در بازی وجود داشت، به‌خوبی از عهده قضاوت این فینال بربیاید.
وی افزود: برزیل در حالی فینالیست شده بود که هرگز نتوانسته بود قهرمانی در المپیک را در کارنامه داشته باشد. همچنین رویارویی با تیمی که دو سال قبل در نیمه نهایی جام جهانی 7 بر یک به آن باخته بودند، باعث افزایش حساسیت بازی شده بود. در این شرایط اعتماد به داوران کار سختی بود که خوشبختانه مسئولان برگزاری این اعتماد را نسبت به ما داشتند. آنها قبل و حتی بعد از فینال گفتند که قضاوت فینال هرگز یک هدیه برای ما نبوده بلکه ما توانسته بودیم به‌خاطر عملکرد خوب در دو بازی قبلی، فینال را نیز داوری کنیم.
کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران ادامه داد: واقعاً جو پرهیجانی بود. این مدال در واقع مهم‌ترین مدال برزیلی‌ها در المپیک بود، چون مردم این کشور عاشق فوتبال هستند و هیچ ورزشی برای‌ آنها  بالاتر از فوتبال نیست. با تمام حساسیتی که در استادیوم وجود داشت، تمرکز خود را حفظ کردیم که خوشبختانه تماشاگران قضاوت کم‌اشتباهی را شاهد بودند. بعد از سوت پایان بازی ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوری فیفا ما را در آغوش گرفت و گفت که مطمئن بوده می‌توانیم این فینال را به‌خوبی قضاوت کنیم.
سخندان همچنین گفت: باز هم خدا را شکر می‌کنم به‌دور از حاشیه و با آرامش کامل و بدون حمایت از طرف فرد خاصی توانستیم فینال را قضاوت کنیم. این اولین قضاوت یک تیم داوری از قاره آسیا در فینال المپیک بود.
وی عنوان کرد: پس از فینال، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین رئیس کمیته داوران AFC با ما تماس گرفتند و تبریک گفتند البته پیام‌های زیادی نیز دریافت کردیم. فقط می‌توانم بگویم از خوشحالی هموطنانم بسیار خوشحالم.
کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به برخی تفکراتی که در فوتبال ایران نسبت به داوری وجود دارد، تصریح کرد: امیدوارم این اتفاقات باعث تکان خوردن تفکرات برخی در فوتبال ایران شود و از داوران حمایت بیشتری صورت بگیرد. مشاهده کردید که هر دو تیم برزیل و آلمان هدفی جز قهرمانی در المپیک نداشتند اما هر دو تیم به تصمیمات داوران احترام می‌گذاشتند. همین احترام به تصمیمات داوران باعث شد قضاوت بهتری داشته باشیم. امیدوارم در ایران هم تیم‌ها چنین مسائلی را مدنظر قرار دهند.
سخندان خاطرنشان کرد: این فینال کار ما را سخت‌تر می‌کند و حالا باید تلاش بیشتری به خرج دهیم. با توجه به این که در مسیر جام جهانی هستیم، نباید مغرور شویم  تا بتوانیم در روسیه نیز حضور داشته باشیم و باز هم افتخارآفرینی کنیم.
کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران در پایان گفت: قضاوت ما در فینال باعث می‌شود فیفا از این به بعد به آسیایی‌ها اعتماد بیشتری داشته باشد و ما راه را برای داوران آسیا باز کردیم.
۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.