سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ واکنش روزنامه فرانسوی به مدال با ارزش کیمیا علیزاده

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ واکنش روزنامه فرانسوی به مدال با ارزش کیمیا علیزاده
روزنامه لوفیگارو فرانسه در گزارشی به تمجید از کیمیا علیزاده و وضعیت ورزش بانوان در ایران پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، کیمیا علیزاده تکواندوکار 18 ساله ایرانی موفق شد با کسب مدال برنز المپیک ریو به اولین ورزشکار زن ایرانی تبدیل شود که در بالاترین رویداد ورزشی جهان موفق به کسب مدال شده است. در همین رابطه روزنامه لوفیگارو فرانسه در گزارشی به تمجید از این ورزشکار ایرانی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: کیمیا علیزاده 18 ساله با کسب مدال المپیک توانست نامش  را در تاریخ ورزش ایران ثبت کند. برای ایران که تاکنون این را ندیده بود که ورزشکار زنی از این کشور به مدال المپیک برسد کسب مدال کیمیا علیزاده 18 ساله در تکواندو به اندازه طلا ارزشمند بود.

در همین رابطه حسن روحانی رییس جمهور ایران در توئیتر خودش در واکنش به این مدال نوشت: "دخترم کیمیا، تو باعث شدی شادی و خوشحالی به همه ایرانی‌ها خصوصا زنان برسد برای تو شادی پایان‌ناپذیری آرزومندم".

کسب مدال کیمیا علیزاده در شبکه‌های اجتماعی ایران بازتاب گسترده‌ای داشت و خیلی از شخصیت‌ها کسب این مدال را به این ورزشکار ایرانی که توانست تاریخ‌ساز شود تبریک گفتند. با وجود مسائل ورزش بانوان در ایران، حضور ورزشکاران ایرانی در ریو به 9 ورزشکار رسیده بود.

کاروان ایران در المپیک بعد از انقلاب اسلامی در سال 1996 با اعزام یک ورزشکار زن توانست برای اولین بار زنان را در المپیک حاضر کند. زنان ایرانی تنها در ورزش‌هایی می‌توانند حاضر باشند که بتوانند با حجاب در آن حضور داشته باشند به همین خاطر در ورزش‌هایی مثل شنا نمی‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند و همچنان نیز از حضور برای تماشای دیدارهای والیبال و فوتبال محروم هستند.




۳۱ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.