سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ کمرانی: شکست فرزان عاشورزاده به کیمیا استرس وارد کرد

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ کمرانی: شکست فرزان عاشورزاده به کیمیا استرس وارد کرد
سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان بعد از کسب مدال برنز کیمیا علیزاده، گفت: از یک سو فشار روحی و روانی ناشی از اینکه تنها نماینده دختر تکواندو در المپیک بود و از سوی دیگر باخت فرزان عاشورزاده سبب استرس او شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، مهرو کمرانی، بعد از کسب مدال برنز کیمیا علیزاده، اظهار داشت: متاسفانه کیمیا نزدیک به المپیک یک آسیب خار پاشنه داشت و به این سبب درد زیادی را تحمل می‌کرد. مجبور شدم برنامه تمرینی او را عوض کنم اما قول دادم که او را به المپیک برسانم و این کار را کردم. خوشبختانه کیمیا با همان تمرینات توانست موفق شود و اگر آن داوری درست انجام می‌شد و کارت ما را نمی سوزاندند، صددرصد کیمیا مدال طلا می‌گرفت.

وی ادامه داد: کیمیا پیش از این جونز انگلیسی را دو بار در گرندپری و جهانی شکست داد. اکنون خوشحالم که دست پر برگشتیم؛ هرچند که کیمیا لایق مدال طلای مسابقات المپیک بود.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در مورد استرس کیمیا در مسابقات المپیک افزود: المپیک با همه مسابقات متفاوت است. برای خود کیمیا نیز این احساس عجیب بود ولی آن را تجربه کرد. او فکر نمی‌کرد که روزی در جو مسابقات المپیک قرار بگیرد ولی این اتفاق افتاد. می‌دانستم این اتفاق برای او رخ خواهد داد، چون بازیکن کم تجربه‌ای است و این اولین المپیکی بود که تجربه می‌کرد.

کمرانی گفت: او در رده جوانان بازی زیادی نداشت و المپیک هم که کاملا متفاوت است. جو سالن بر روی کیمیا اثر گذاشت. ولی خوشبختانه او موفق شد در بازی‌های آخر در مقابل حریفان تایلند و سوئد که حریفان خوبی بودند و سال‌ها در جوانان مبارزه می‌کردند، آن‌ها را شکست دهد و خود کیمیای واقعی را به نمایش بگذارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پاسخ به این سوال که دلیل فریادهایتان روی نیمکت ناشی از استرس بود؟ تاکید کرد: من استرس نداشتم اما چون می‌دانستم کیمیا، کیمیای همیشگی نیست سعی می‌کردم با داد و فریادم او را به خود بیاورم. او در راند اول و دوم متاثر از جو المپیک نبود. اما در راند سوم همه گفتند کیمیا بدنش خالی شده است. با وجودی که کیمیا یک سال و نیم در این وزن مبارزه کرده بود، اما در راند سوم متوجه شدم که این اتفاق برای او افتاده است و من سعی می‌کردم با فریادم او را از این جو خارج کنم. متاسفانه بازی که می‌توانست با نتیجه 7 بر یک به پایان برسد، با نتیجه 7 بر 6 به پایان رسید و من در آن لحظه از دست کیمیا خیلی عصبانی شدم.

وی در پاسخ به این سوال که گویا کیمیا از شما خواست تا آرام باشید نیز تصریح کرد: نه، آن موقع کیمیا اشاره می‌کرد که متوجه حرف من شده است. من و کیمیا همیشه این علامت را داریم که اگر در بازی متوجه صدای من شود و بداند که چه می‌گویم با تکان دادن دستش این موضوع را به من گوشزد کند. ولی همه فکر کردند که او می‌خواسته مرا آرام کند.

کمرانی ادامه داد: او می‌گفت متوجه شدم، تکرار نکن. این علامت‌های خاصی است که از هفت سالگی که مربی کیمیا بوده‌ام، داشته‌ایم. منتها من در بازی دوم با اسپانیا حس می‌کنم جو بیشتر روی کیمیا تاثیر گذاشت. از یک سو فشار روحی و روانی ناشی از اینکه تنها نماینده دختر تکواندو در المپیک بود و از سوی دیگر باخت فرزان عاشورزاده سبب استرس او شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: هیچ کس تصور نمی کرد که فرزان عاشورزاده با آن همه خصوصیات و برتری‌ها که داشت حذف شود. او واقعاً برای ما یک قهرمان بود. اما متاسفانه با یک اشتباه بسیار کوچک از دور مسابقات خارج شد و این روی کیمیا تاثیر زیادی گذاشت. ولی در نهایت کیمیا توانست مدال برنز را کسب کند. باز هم می‌گویم ما توقع طلا را از کیمیا داشتیم.

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.