سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ توکلیان: آزادکاران را از جو المپیک دور نگه داشتیم

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ توکلیان: آزادکاران را از جو المپیک دور نگه داشتیم
مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به آمادگی کامل آزادکاران ایران برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ گفت: اجازه ندادیم کشتی‌گیران ما از زمانی که وارد ریو شده‌اند اصلا به مواردی مانند کسب مدال و حواشی وارد شوند تا مبادا تمرکز خود را از دست بدهند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، امیر توکلیان درباره انتظارات مردم از آزادکاران ایران در المپیک اظهار کرد: بچه‌های ما ۴ جلسه در ریو تمرین کردند و پنج‌شنبه رحیمی و حسن یزدانی وزن‌کشی می‌کنند تا جمعه رقابت خود را آغاز کنند. ما سعی کردیم کشتی گیران را از جو المپیک و نتایج آن دور نگهداریم تا دچار استرس نشوند و تمرکزشان به هم نریزد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: کار کشی‌گیران ما فقط رفتن بر سر تمرین، رستوران و خوابگاه بوده و اگر دقت کرده باشید اصلاً کشتی‌گیران ما را در دهکده بازی‌ها نمی بینید چرا که هدف و ذهنشان فقط معطوف به کسب نتیجه در المپیک است تا مزد زحماتشان را بگیرند. قطعاً جو المپیک سنگین است و رقبای قدرتمندی حضور دارند و فشار بسیار زیاد است اما ما سعی کردیم محیط را آرام کنیم و حاشیه‌ای نداشته باشیم. انشاءالله حادثه‌ای رخ ندهد و ناداوری و اعمال نفوذ کشورهای قدرتمند را نداشته باشیم تا حقی از کشتی‌گیران ما ضایع نشود و مزد زحماتشان را بگیرند. شک نکنید آزادکاران همگی آماده‌اند با تمام وجود برای کسب افتخار و شاد کردن مردم به مصاف حریفاشان بروند.

وی درباره آخرین وضعیت رضا یزدانی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران نیز گفت: او می‌داند آشیل پایش پاره است. قبول کرده با این وضعیت باید کشتی بگیرد و به مدال برسد. این موضوع برای ما و خادم آنقدر قابل قبول بود که نام او در بین آزادکاران اعزامی به المپیک قرار گیرد. یزدانی هم روز گذشته با حریف ازبک یک تمرین بسیار خوب برگزار کرد و شرایط بدنی خوبی دارد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او باید بعد از ۱۲ سال حضور در تیم ملی به حقش برسد و مدال المپیک را بگیرد.

امیر توکلیان درباره نتایج بسیار ضعیف فرنگی‌کاران ایران در المپیک و انتقادها از محمد بنا نیز خاطرنشان کرد: باید به محمد بنا و کادر او به خاطر زحماتی که کشیدند، خسته نباشید بگویم. توقعات از کشتی بالا رفته است. ما ۷ مدال کشتی‌فرنگی در المپیک داریم که ۵ مدال را کادر محمد بنا بدست آورده است. ما همیشه دنبال این بودیم در کشتی فرنگی سهمیه بگیریم اما الان توقع طلا داریم که این خیلی خوب است. ولی باید ببینیم امکانات اولیه را برای کشتی فرنگی مهیا کرده‌ایم و آیا بعد از المپیک لندن کاری برای کشتی فرنگی ما شده است. باید یکسری مسایل بعد از المپیک مطرح شود. به کشتیگیران فرنگی و مخصوصاً حمید سوریان عزیز خسته نباشید می گویم و خدا را شکر می کنیم که باز هم توانستیم همین دو مدال برنز را هم در کشتی فرنگی بدست بیاوریم.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.