پس گرفتن مدال طلای دونده بحرینی از المپیک 2008 پکن؛رمز مدال آوری رشید رمزی دوپینگ بود

پس گرفتن مدال طلای دونده بحرینی از المپیک 2008 پکن؛رمز مدال آوری  رشید رمزی دوپینگ بود
کمیته بین المللی المپیک 5 ورزشکاری که آزمایش دوپینگ آنها در بازیهای المپیک 2008 مثبت بود جریمه و بامحرومیت شدید مواجه کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ دو نفر از این ورزشکاران در پکن مدال آور بودند که از جمله رشید رمزی  دونده بحرینی و دارنده مدال طلای 1500 متر و دیوید رابیلین  دوچرخه سواری ایتالیایی و دارنده مدال نقره پس از مثبت بودند تست دوپینگشان با محرومیت مواجه شدند.
کمیته انظباطی کمیته  بین المللی المپیک پیشنهاد خود را به شرح زیر به هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک ارائه داد:
در نامه پیشنهادی کمیته انضباطی کمیته بین المللی المپیک به هیات اجرای آمده است ؛ رشید رمزی فاقد صلاحیت برای داشتن طلای المپیک دو 1500 متر پکن 2008 بوده و تقدیر نامه  و مدال وی باید از این دوره از بازیها حذف شود واز انجمن بین المللی دومیدانی خواسته می شود تا نتایج مسابقات مذکور را بار دیگر بررسی و تغییر دهد.
همچنین کمیته ملی المپیک بحرین نیز موظف است هر چه سریعتر مدال و مدرک وی را به IOC تحویل دهد  و از اجرای این تصمیمات اطمینان حاصل نماید.
استفان شوماخر از آلمان دوچرخه سواری،اتانازیا تسوملکا از یونان در دو ومیدانی وانجا پریسیک از کرواسی در دو ومیدانی ،ماری دالین کانتراس از جمهوی دومینیکن ور وزنه برداری بانوان از جمله دیگر دوپینگیهای المپیک 2008 در این رشته ها بودند که البته مدال نگرفتند اما با محرومیت مواجه شدند.

۳۰ آبان ۱۳۸۸ ۱۱:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.