سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ نصیری‌نیا: سلیمی باید با ۲۴۰ کیلوگرم شروع می‌کرد

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ نصیری‌نیا: سلیمی باید با ۲۴۰ کیلوگرم شروع می‌کرد
قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان گفت: باید برای بهداد در حرکت دو ضرب وزنه کمتری در نظر می‌گرفتند و ابتدا مدال نقره او را حتمی می‌کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، شاهین نصیری‌نیا در خصوص انتخاب وزنه‌ها برای بهداد سلیمی، عنوان داشت: بهداد واقعا تلاش کرد. من به شخصه باورم نمی‌شد که بعد از مصدومیت سختی که داشت بتواند به  المپیک برسد و خیلی خوب عمل کند. او تا لحظات آخر تلاش خود را کرد و  خیلی خوب کار کرد‌ اما به نظرم از آن جا که بهداد آسیب دیدگی داشت و حتی به گفته خود کادر فنی نتوانسته بود کار خود را در دو ضرب کامل  کند اگر با وزنه پایین‌تری برای او کار را در دو ضرب شروع می‌کردند، بهتر بود.
او ادامه‌ داد: باید اول وزنه‌ای انتخاب می‌شد که مدال نقره او را حتمی می‌کرد، چرا که سلیمی در یک ضرب یک کیلوگرم بیشتر از رقیب وزنه زده بود و رقابت دست او بود. بنابراین باید مثلا با ۲۴۰ کیلوگرم کار را در دو ضرب شروع می‌کردند تا نقره‌ او حتمی شود و بعد با وزنه‌بردار گرجستانی رقابت کند. اگر او کار را با وزنه ای کمتر از ۲۴۵ کیلوگرم آغاز می‌کرد ۱۰۰ درصد راحت‌تر وزنه می‌زد. 
مربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری آمریکا در مورد تصمیم ژوری نیز، تصریح کرد: من از روز اول رقابت‌های وزنه‌برداری  تا الان مشاهده کردم که ژوری در این دوره از  المپیک بسیار سخت‌گیر بوده است. این تنها شامل بهداد نبوده و وزنه‌برداران دیگری هم بوده‌اند که برای  خیلی  از حرکت‌های‌ آنها خطا داده‌اند. آنها در این دوره بسیار سختگیرانه کار کردند.
او با اشاره به نبود بهادر مولایی در  المپیک ریو، گفت: به نظرم اگر بهادر مولایی در  المپیک حضور داشت و وزنه های خود را می‌زد شانس کسب مدال را داشت. البته سطح این رقابت‌ها بالا بود‌ اما اگر بهادر مولایی در  المپیک حضور داشت با بهداد سلیمی مکمل یکدیگر می‌شدند و می‌شد کار را به گونه‌ای دیگر پیش برد.
۲۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.