سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ وابسته فرهنگی ایران به IOC معرفی می شود

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ وابسته فرهنگی ایران به IOC معرفی می شود
در نشست مشاور بین الملل رئیس کمیته ملی المپیک ایران با مسوولان بنیاد فرهنگ و میراث کمیته بین المللی المپیک، قرار شد به زودی وابسته فرهنگی ایران به IOC معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، با توجه به برنامه های جدید کمیته بین المللی المپیک (IOC) در زمینه ارتقای فعالیت های فرهنگی درکمیته های ملی المپیک، در جلسه ای که مشاور بین الملل رییس کمیته ملی المپیک در خلال بازی ها با مسوولان بنیاد فرهنگ و میراث المپیک داشت، مقرر شد که یک وابسته فرهنگی برای هماهنگی برنامه های فرهنگی از سوی کمیته ملی المپیک ایران انتخاب و به (IOC) معرفی شود.

انتخاب وابسته فرهنگی به منظور ایجاد زمینه ای لازم برای گزینش فعالیت های فرهنگی و تطبیق فعالیت ها با اخلاق که در آموزه های دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است، صورت می گیرد. از سوی دیگر کمیته بین المللی المپیک تاکید دارد که این آموزه ها از طریق راهکارهای مناسب به آحاد مردم به ویژه نوجوانان انتقال یابد.

گفتنی است که کمیته ملی المپیک ایران اقدامات موثری در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در دستور کار داشته و دارد. از جمله این اینها باید به اقدامات فرهنگی همزمان با حضور کاروان ایران در ریو مانند نامگذاری کاروان به نام مبارک امام رضا (ع)، ساماندهی کانون هواداران با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل و مشارکت ایرنیان مقیم ریو و برگزاری برنامه های فرهنگی در دهکده اشاره کرد.

همچنین کمیته ملی المپیک با تنظیم یک برنامه هدفمند نسبت به برقراری ارتباط با مدارس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و انتقال آموزه های فرهنگی و اخلاقی المپیک به دانش آموزان از طریق معلمان  و مربیان ورزش، ابتدا در سطح مدارس تهران  و سپس سراسر کشور اقدام کرده است.

با توجه به این برنامه ها، به زودی گزارش تفصیلی این برنامه به عنوان یک تجربه موثر در فعالیت  های فرهنگی کمیته برای استفاده سایر کمیته های ملی المپیک به IOC ارائه می شود.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۹:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.