سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛کمیته المپیک برزیل از بودجه دولتی منع شد

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛کمیته المپیک برزیل از بودجه دولتی منع شد
برداشت از بودجه دولتی برای هزینه کردن در المپیک و پارالمپیک ریو 2016 توسط یک دادگاه برزیلی ممنوع شد.

به‌ گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران و به نقل از گلوبو، دادگاه برزیل اعلام کرد کمیته‌ برگزاری المپیک و پارالمپیک تا زمانی که اطلاعات کامل در مورد مسائل مالی ارائه ندهد، نمی‌تواند از بودجه دولتی هیچ پولی برای هزینه کردن در بازی‌های المپیک و پارالمپیک برداشت کند.

 یکی از قاضی‌های دادگاه برزیل این حکم را صادر کرده است.

طبق گفته دادگاه کمیته‌ برگزاری بازی‌های المپیک باید به صورت شفاف اعلام کند که میزان درآمد و مخارج‌اش چقدر بوده است و در صورت نیاز به حمایت مالی دلایل کافی بیاورد.

هنوز مشخص نیست که این رای چه تاثیری بر برگزاری بازی‌ها خواهد داشت،با این وجود نگرانی‌های زیادی درباره مخارج بازی های پارالمپیک وجود دارد.

همچنین امروز مشخص شده است که کمیته‌ برگزاری بازی‌ها بودجه کافی برای پرداخت کمک‌های مالی به کمیته‌های پارالمپیک کشورهای مختلف را ندارد و این امر ممکن است باعث به خطر افتادن حضور برخی از کشورها در بازی‌های پارالمپیک شود.

مدیر روابط عمومی ریو 2016 در این باره، اظهار کرد: مشکلات مالی که ما در برزیل داریم ارتباطی به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ندارد.

برزیل می‌تواند از پس مخارج خود بر بیاید. ما تعهد دادیم که از اموال عمومی استفاده نکنیم. ما معقتد نیستیم که دولت باید دخالت کند تا مخارج پرداخت شود. ما نمی‌خواهیم پرداخت مخارج را بر دوش سازمان‌های دولتی بیاندازیم.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.