پایان نشست سرپرستان تیمهای شرکت کننده در بازیهای آسیایی گوانگ جو؛ عزیزی: چینی ها از همین حالا آماده میزبانی هستند/ نظم و برنامه ریزی در تمام سطوح ستاد برگزاری نمایان است

پایان نشست سرپرستان تیمهای شرکت کننده در بازیهای آسیایی گوانگ جو؛ عزیزی: چینی ها از همین حالا آماده میزبانی هستند/ نظم و برنامه ریزی در تمام سطوح ستاد برگزاری نمایان است
مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک گفت: مسئولین ستاد برگزاری بازیهای آسیایی گوانگ جو با چنان نظم و برنامه ریزی کارها را پیگیری نموده اند که از همین حالا می توان میزبانی ایده آل و شایسته آنان در سال یعد را پیش بینی نمود.
محمد عزیزی مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک کشورمان که به همراه خانم اسدی مدیر حوزه سرپرستی کمیته ملی المپیک در نشست سرپرستان تیمهای اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگ جو حضور یافته بود در خصوص محورهای مطرح شده در این نشست 3 روزه اظهار داشت: در کل می توان محورهای این نشست را به دو موضوع اداری و زیر ساختی تقسیم نمود که در خصوص مورد اول باید اذعان داشت برنامه ریزی ایده آل و حساب شده ای صورت گرفته تا تیم ها بتوانند بدون مشکل و طبق اولویت هایی که در نظر گرفته شده مراحل ثبت نام اولیه و صدور آی دی کارت را انجام دهند.

وی ادامه داد: سیستم طراحی شده برای ثبت نام و صدور آی دی کارت دقیقا همانند و منطبق با سیستمی است که در المپیک بکار گرفته شد و بصورت آنلاین می باشد.ثبت نام تیم های شرکت کننده در این بازیها و بعبارتی استارت کار قسمت صدور آی دی کارت از دی ماه زده خواهد شد و کمیته های ملی المپیک کشورهای آسیایی ثبت نام اولیه ورزشکاران شرکت کننده خود در این دوره از بازیها را از اسفند ماه آغاز می کنند. بدین ترتیب که باید در تمامی رشته ها ترکیب اولیه خود با در نظر گرفتن تمام پیش فرض ها(بطور مثال در فوتبال با معرفی 90 ورزشکار)  به ستاد برگزاری اعلام کنیم .

عزیزی مهلت زمان معرفی تیم ها را تیر ماه اعلام کرد و گفت: فرصتی که به کمیته های ملی المپیک برای ثبت نام اولیه و معرفی ورزشکاران اعزامی داده شده تا تیر ماه است و تمام کشورهای آسیایی موظفند تا قبل از تیر ماه ورزشکاران رشته هایی که در آنها حضور خواهند یافت را معرفی کرده باشند. فرصتی که برای اعلام نهایی تیمهای شرکت کننده یعنی معرفی ترکیب اصلی تیم ها نیز داده شده 45 روز قبل از آغاز بازیها است که خود نشان دهنده نظمی است که در سیستم آنها حاکم است و تمام کشورها باید با رعایت آن کار را پیش ببرند.

مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک به بحث بعدی مطرح شده در این اجلاس یعنی کنترل دوپینگ اشاره کرد و گفت: در خصوص کنترل دوپینگ و نحوه فعالیت تیم ویژه این موضوع نیز گزارشات کاملی ارائه شد و مقرر گردید کتابچه های اجرایی مربوط به دوپینگ ظرف مدت دو ماه آینده تکمیل و به تمام کشورها ارسال شود.

وی یادآور شد: مورد دوم مهم و اساسی این اجلاس بحث زیر ساخت ها و امور ساخت و سازی بود که برای ارائه میزبانی مطلوب ارائه شد. در این خصوص ستاد برگزاری تمامی مدعوین و نمایندگان کشورهای مختلف را در جریان امور قرار داد و بازدیدهایی نیز صورت گرفت که در کل می توان گفت در فاصله زمانی یکساله تا آغاز بازیها آنها آمادگی کاملی برای میزبانی دارند. گرچه هنوز در برخی از بخش ها ساخت و ساز ادامه دارد اما روند اجرای فعالیتها نشان دهنده پیگیری و جدیت ستاد است و کاملا طبیعی است که  کلیه امور طبق زمان بندی های اعلام شده پیگیری خواهد شد.

عزیزی اظهار داشت: در حال حاضر محل اسکان ورزشکاران  و خبرنگاران و بعبارتی دهکده مسابقات در حال تکمیل شدن نهایی که انصافا امکانات مطلوبی در آن مد نظر قرار گرفته. کشورها باید در اردیبهشت ماه در خواست اسکان کاروان های خود را به ستاد برگزاری اعلام نمایند تا شرایط آنها لحاذ شود.

وی در خصوص امکانات در نظر گرفته شده در دهکده بازیها اظهار داشت: تمامی استانداردهای لازم برای دهکده بازیها در این دو مجموعه اسکان خبرنگاران و ورزشکاران رعایت شده که در نظر گرفتن رستورانی 24 ساعته و کلینیکی مجهز به تمامی امکانات پزشکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد. ضمنا امکانات ارسال اخبار و اطلاعات در دهکده خبری نیز در حد ایده آلی قرار دارد.

مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: سالن های مسابقات برای 43 رشته آماده و یا در حال آماده سازی نهایی است که از این تعداد رشته 14 رشته آن بصورت متمرکز در شهر دانشگاهی گوانگجو برگزار خواهد شد و باقی رشته ها بصورت پراکنده ولی در فواصل قابل قبولی نسبت به دهکده قرار دارند.

مسابقات سوارکاری و قایقرانی به دلیل شرایط خاص خود در فاصله 200 کیلومتری دهکده برگزار یم شوند که به همین دلیل نیز از دهکده های فرعی برای برپایی مسابقات این رشته ها استفاده خواهد شد. موضوع مهم دیگری که در این بازدیدها صورت گرفت عدم نمایش استادیوم محل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه بود که در این خصوص اعلام داشتند قصد دارند همچون المپیک 2008 پکن با رونمایی از ورزشگاهی مجهز و شیک تیمهای شرکت کننده را غافلگیر کنند.

در پایان اجلاس نیز تمامی کشورهای شرکت کننده و بخصوص اعضای شورای المپیک آسیا با ابراز رضایت از فعالیتها و برنامه ریزی های صورت گرفته در مراسمی که بمناسبت آغاز شمارش معکوس یکساله تا آغاز مسابقات برگزار می شد شرکت کردند و دعوت نامه های رسمی خود را از دست مسئولین دریافت داشتند.
۲۶ آبان ۱۳۸۸ ۰۹:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.