سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ مصر؛ پنجره ای به سوی خلق حماسه در ریو

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ مصر؛ پنجره ای به سوی خلق حماسه در ریو
چهارمین دیدار تیم ملی والیبال مردان ایران در مرحله مقدماتی المپیک ریو از ساعت 17 شنبه 23 مرداد در مقابل مصر برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران و به نقل از فدراسیون والیبال، چهارمین حریف مردان والیبال ایران در بازی های المپیک، تیمی است که پنجمین حضور المپیکی خود را تجربه می کند و در ریو با پیروزی بر کوبا به اولین برد تاریخ حضور خود در المپیک هم دست یافته است. مصری ها همواره المپیک را با شکست و قرار گرفتن در رده آخر ترک کرده بودند اما حالا این بار می توانند حداقل مقام نهم را کسب کنند. هرچند همان تک پیروزی در برابر کوبا آنها را شارژ کرده تا شاید با کسب یک پیروزی دیگر به توانند تاریخ را برای خود از نو نوشته و جواز حضور در مرحله بعد را هم به دست بیاورند.
مصر همچنان از احمد صلاح عبدالحی؛ قطر پاسور چپ دست و تاثیرگذار خود بهره می برد و حسام عبداله به عنوان پاسور و عبدالمنعم به عنوان اسپکر قدرتی نیز از دیگر بازیکنان قابل اشاره این تیم هستند. سرمربیگری مصر نیز با “شریف الشِمِرلی” است که پیش تر، هم به عنوان کاپیتان و هم به عنوان سرمربی برای این تیم فعالیت کرده و اکنون عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی نیز هست.
 ایران نیز برای رویارویی با مصر در شرایطی مشابه با این تیم قرار دارد. چرا که اولین برد خود را در ریو مقابل کوبا تجربه کرده و حالا پیروزی در برابر مصر تا حدود زیادی به منزله قطعی شدن حضور آنها در مرحله بعدی بازی ها خواهد بود. اگرچه باید اذعان داشت که توش و توان فنی و تیمی ملی پوشان ایران در مقایسه با مصر مناسب تر است و مردان ایران نیز بازی مقابل مصر را به منزله پنجره ای به سوی تاریخ ساز شدن خود می نگرند. جایی که می توانند با کسب یک پیروزی شیرین در این دیدار خیال خود را از بابت صعود به جمع هشت تیم برتر المپیک راحت کنند. مگر این که مصر بتواند در روز پایانی مرحله مقدماتی با اعجاز خارق العاده ای در برابر آرژانتین به پیروزی دست یافته و سرنوشت رده بندی گروه را پیچیده کند.
بازی های ایران – مصر در آینه تاریخ
2009 (قهرمانان قاره ها): ایران (3) – مصر (2)
2010 (انتخابی لیگ جهانی): ایران (0) – مصر (3)
2010 (انتخابی لیگ جهانی): ایران (0) – مصر (3)
2010 (قهرمانی جهان): ایران (0) – مصر (3)
2011 (جام جهانی): ایران (3) – مصر (0)
2012 (انتخابی لیگ جهانی): ایران (3) – مصر (0)
2012 (انتخابی لیگ جهانی): ایران (3) – مصر (1)
2015 (جام جهانی): ایران (3) – مصر (0)
۲۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.