سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ فلپس به دنبال شکست رکورد باستانی " لئونیداس آف رودس "

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ فلپس به دنبال شکست رکورد باستانی " لئونیداس آف رودس "
مدال‌آورترین ورزشکار تاریخ المپیک، با کسب بیست ‌و ‌پنجمین مدال خود در این رقابت‌ها، قدیمی‌ترین رکورد به ثبت رسیده در تاریخ المپیک را تکرار کرد.
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از نشریه مارکا، مایکل فلپس با مدال طلایی که سه‌شنبه شب به خاطر قهرمانی‌ در شنا 200 متر پروانه مردان المپیک 2016 ریو کسب کرد، تعداد مدال‌های طلایی‌ خود در مواد انفرادی شنا المپیک را به 12 رساند تا قدیمی‌ترین رکورد به ثبت رسیده برای کسب مدال طلای در مسابقات انفرادی تاریخ المپیک را تکرار کند، رکوردی که به 2 هزار و 160 سال پیش برمی‌گردد و به نام " لئونیداس آف رودس "  معروف‌ترین ورزشکار (دونده) المپیک‌های دوران باستان ثبت شد.
لئونیداس طبق گفته مورخان المپیک، دونده‌ای یونانی بود که در فاصله سال‌های 164 تا 152 قبل از میلاد مسیح مدال‌های طلا این رشته را درو کرد و پیش از فلپس تنها ورزشکاری بود که در مواد انفرادی 12 مدال طلا کسب کرد.
فلپس که در رشته شنا 25 مدال المپیک از جمله 21 مدال طلا کسب کرده استا هنوز کار او در المپیک ریودوژانیرو تمام نشده است و این فرصت را دارد تا رکورد لئونیداس را هم بشکند.
فلپس با اختلاف موفق‌ترین و مدال‌آورترین ورزشکار تاریخ المپیک است و تنها کسی است که در یک دوره از این بازی‌ها (المپیک 2008 پکن) هشت مدال طلا کسب کرده است. او تا الان در المپیک لندن هم سه مدال طلا کسب کرده که یکی از آنها انفرادی و دو مدال طلا در مواد تیمی و امدادی بوده است.
۲۱ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.