سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ بهت مردم کره جنوبی از پیروزی عابدینی برابر «گو بون گیل»

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ بهت مردم کره جنوبی از پیروزی عابدینی برابر «گو بون گیل»
برد شیرین «مجتبی عابدینی» عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران برابر «گو بون گیل» قهرمان المپیک 2012 لندن از کره جنوبی، جامعه ورزشی و مردم این کشور را شوکه کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، «گو بون گیل» نفر سوم رده بندی جهان، دارنده مدال طلای تمامی رده های سنی جهان و همچنین قهرمان بلامنازع آسیا، دیروز چهارشنبه برابر نماینده ایران در مسابقات ریو تن به شکست داد.
این پیروزی که بازتاب های بسیاری گسترده ای در رسانه های ورزشی جهان داشت، خیلی زود در سراسر کره جنوبی و رسانه های این کشور نیز سر و صدا ایجاد کرد و بسیاری از نشریات ورزشی کره ای سعی کردند علت شکست نماینده خود را اضطراب بالای وی عنوان کنند.
خبرگزاری یونهاپ و روزنامه های ورزشی کره جنوبی با انتشار تصاویر و گزارش های مختلف از این مسابقه نوشتند که نماینده کره جنوبی متحمل شکست سنگینی شده است.
ورزش دوستان در کره جنوبی می گویند که از این شکست شوکه شده اند بخصوص آن که مرد شماره سه شمشیربازی جهان در چهار مسابقه قبلی خود هرگز مغلوب عابدینی نشده بود.
خود «گو بون گیل» بعد از این مسابقه گفت که به شدت مضطرب بوده و هر بار به خود تلقین می کرده است که باید آرام باشد اما نتوانسته خود را کنترل کند.
او همچنین خاطرنشان کرد که از این شکست ابراز ناامیدی زیادی کرده اما به هر صورت نتیجه ای است که باید قبول کرد.
وی همچنین گفت که عابدینی یکی از بهترین شمشیربازان در این رشته ورزشی است و هر بار با او روبرو می شود اضطراب دارد و در قاره آسیا همیشه این ورزشکار ایرانی یک رقیب سرسخت برای او به حساب می آید.
او افزود که شاید چند بار بخت شکست عابدینی را در مسابقات ریو داشت اما اضطراب به او اجازه خودنمایی در برابر شمشیرباز ایرانی را نداد.
حریف قدر کره ای پس از این شکست با نتیجه 15 بر 12 تصریح کرد که عابدینی تمامی نقشه های او را برای رسیدن به یک نشان خوش رنگ در ریو نقش برآب کرد.
گفتنی است، مجتبی عابدینی نماینده ایران در اسلحه سابر رقابت های شمشیربازی بازیهای المپیک 2016 برزیل، در دور نخست نایب قهرمان جهان از اوکراین را شکست داد و در دومین رقابت توانست «گو بون گیل» را از پیش رو برداد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.
شمشیرباز اسلحه سابر ایران در این مرحله با «وینسنته آنستت» نفر پنجم جهان از فرانسه روبرو شد و با ارائه نمایشی خونسرد و هوشیارانه به پیروزی 15 بر 13 رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.
وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «هومر» نایب قهرمان سال 2015 جهان از آمریکا رفت و در دیداری تماشایی و با وجود تلاش فراوان با حساب 15 بر 14 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
این در حالی است که عابدینی سه ماه قبل و در رقابت های جهانی این شمشیرباز آمریکایی را شکست داده بود.
عابدینی برای کسب مدال برنز به مصاف «کیم جونگ» از کره جنوبی رفت و با قبول شکست 15 بر 8 از رسیدن به مدال بازماند.
علی پاکدامن دیگر نماینده شمشیربازی ایران بود که در دور نخست مقابل حریف آلمانی شکست خورد.
۲۱ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.