سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ دیدار کیومرث هاشمی با رئیس فدراسیون جهانی تکواندو

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ دیدار کیومرث هاشمی با رئیس فدراسیون جهانی تکواندو
رئیس کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز با "چو" رئیس فدراسیون جهانی تکواندو در خصوص مسایل مختلف این رشته از جمله قضاوت و داوری در بازیهای المپیک ریو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران؛ کیومرث هاشمی در این دیدار که دبیر کل فدراسیون جهانی تکواندو نیزحضور داشت، در خصوص داوری و حساسیت این موضوع در رویداد بزرگ المپیک ریو و همچنین بحث آموزش و توسعه این رشته در جهان با "چو" گفتگو کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران خطاب به "چو" با تاکید بر ضرورت دقت در داوری این دوره از بازیها اظهار داشت: بسیار ناراحت کننده است که ورزشکاری با تحمل مشقات و سختی های فراوان به المپیک راه می یابد، بر اثر یک اشتباه داوری و قضاوت از حق خود برای رسیدن به مدال و موفقیت محروم شود.

وی ادامه داد: بسیار امیدواریم در این دوره از بازیها شاهد داوری ها و قضاوت هایی عادلانه و بدون مشکل باشیم تا ورزشکاری که شایسته کسب مدال است، بتواند به حق خود دست یابد.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو نیز ضمن تقدیر از کمیته ملی المپیک ایران به دلیل حمایت های ویژه از این رشته و همچنین حساسیت و پیگیری مسائل این چنینی گفت: استفاده از سنسور در کلاه ورزشکاران در این دوره از بازیها به همین دلیل و در جهت کاهش خطای انسانی صورت گرفته و فدراسیون جهانی نیز بسیار علاقمند است تا نظارت دقیق تری در امر داوری داشته باشد، به نحوی که رضایت همگان در این دوره از بازیها تامین شود.

همچنین با توجه به دیدار پیشین هاشمی و "چو" در حاشیه مسابقات جهانی مکزیک در خصوص استفاده بهتر از مراکز آموزشی و تمرینی تکواندو همانند مرکز جهانی تهران،  رئیس فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد که سال آینده اقدامات قطعی و خوبی برای استفاده از این مراکز در سراسر جهان و در راستای توسعه و ارتقای تکواندو در حوزه ورزش قهرمانی به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، در این نشست که ساعت ٨ صبح امروز( به وقت محلی) در هتل محل اقامت "چو" برگزار شد، از رئیس فدراسیون جهانی دعوت به عمل آمد تا در آینده ای نزدیک از ایران دیدار کند که وی ابراز امیدواری کرد چنین امری هرچه سریع تر محقق شود.

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۹:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.