سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ پورسیدی:مسیر رقابت دوچرخه سواری ریو سخت و فنی است

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ پورسیدی:مسیر رقابت دوچرخه سواری ریو سخت و فنی است
رکابزن المپیکی ایران پس از برپایی چند جلسه تمرین در مسیر اصلی مسابقات ریو، از سخت و پرپیچ و خم بودن مسیر رقابت جاده این مسابقات گفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، میرصمد پورسیدی ۳۰ ساله، اهل استان آذربایجان شرقی است. وی که به عنوان سومین رکابزن ونماینده دوچرخه سواری ایران در بازیهای المپیک ریو محسوب می شود، در صدر رنکینگ آسیا قرار دارد.

رکابزن ملی پوش ایران در خصوص تمرینات خود در مسیر اصلی مسابقات المپیک گفت: در چند روزی که به ریو رسیده ایم به ارزیابی مسیر اصلی مسابقه پرداختیم و در تمرینات با این مسیر آشنا شدیم.

وی افزود: مسیر مسابقات به نظرم بسیار سنگین است. بخشی از مسیر سنگ فرش است و سربالایی های تیزی دارد که این کار را برای همه رکابزنان سخت می کند. این مسیر سنگ فرش بسیار خطرناک است چرا که می تواند باعث زمین خوردن دوچرخه سواران شود.

رکابزن المپیکی ایران خاطرنشان کرد: همین طور چند سرازیری تند در مسیر وجود دارد که به اندازه مسیر سر بالارو خطرناک است. در کنار آن چند پیچ بسیار تیز هم داشت که باز هم امکان زمین خوردن وبرخورد دوچرخه سواران با هم وجود دارد. به نظرم مسیر انتخاب شده برای المپیک ریو بسیار فنی و سخت است.

پورسیدی ادامه داد: مسیر از آن چیزی که فکر می کردم سخت تر بود اما من و دو هم تیمی ام در این مدت برای موفقیت در المپیک تلاش کرده ایم و در این چند روز هم با تمرین کوتاه در مسیر برای مسابقات آماده می شویم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

وی در ادامه به حضور تیم ها و رکابزنان دیگر کشورها هم اشاره ای داشت و گفت: در این جا بهترین رکابزنان دنیا را دیدم. بهترین های دوچرخه سواری دنیا در ریو جمع شده اند تا در بخش های مختلف این رشته با هم رقابت کنند.

پورسیدی در آخر در خصوص وضعیت اسکان و امکانات و تجهیزات میزبان بازیهای المپیک هم افزود: رستوران و محل اسکان ورزشکاران حاضر در این بازها در حد برگزاری رقابتهای المپیک و سطح آن نیست. به نظر می رسد کمی در این خصوص ضعف وجود دارد.

گفتنی است؛ تیم ملی دوچرخه سواری ایران با ترکیب میرصمد پورسیدی، آروین معظمی گودرزی، قادر میزبانی در المپیک برزیل و در بخش استقامت جاده حاضر خواهند بود.

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.