با حضور رئیس کمیته ملی المپیک؛کارگاه آموزشی المپیک سولیداریتی ویژه معلمان ورزش شهر تهران افتتاح شد

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک؛کارگاه آموزشی المپیک سولیداریتی ویژه معلمان ورزش شهر تهران افتتاح شد
مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی تربیت معلمان ورزشی پایتخت توسط واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ اولین دوره تربیت معلمان ورزشی مدارس آموزش و پرورش تهران توسط واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک با حضور معلمان با سابقه ورزش دانش آموزی امروز صبح برگزار گردید .
این مراسم که با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،بابویی مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، سید کریمی رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، ناهید کریمی مدیر بخش المپیک سولیداریتی و محمد عزیزی، شهرزاد کردبچه و اویسی مدرسین این دوره برگزار شد ، کیومرث هاشمی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از همکاریهای همکاران ورزشی در وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره ای کوتاه به فعالیت های بنیادی صورت گرفته در بخش تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در سالهای گذشته اظهار داشت: ورزش چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی در تمام دنیا از آموزش و پرورش و معلمان ورزشی آغاز می شود .
هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه  آموزش و پرورش   در ورزش و توسعه آن افزود : اگر بخواهیم ورزش ما به سمت عمومی و همگانی حرکت کند مسیر اصلی آن از مدرسه شروع می شود ، اگر نگاه قهرمانی داشته باشیم هم همین مسیر است ، اخلاق ، فرهنگ سازی ، استعدادیابی و... همه اینها از مسیر مدرسه  شروع و تقویت می شوند ، در کنار اینها در منشور المپیک هم ردپای ورزش دانش آموزی و مدرسه ای مشاهده می شود .
رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از صحبت هایش در مراسم افتتاح دوره آموزش المپیک سولیداریتی گفت : در همین راستا احساس شد که بایستی همکاریهای بیشتری بین کمیته ملی المپیک  که جایگاه جهانی دارد و بر اساس منشور المپیک فعالیت می کند و بخش تربیت بدنی آموزش و پرورش همکاریهای بیشتری صورت گیرد ، در این راستا حداقل خدماتی که می توان به ورزش دانش آموزی ارائه نمود برپایی چنین دوره هایی بود که معلمان با سابقه ورزشی کشورمان با مفاهیم اولیه و اساسی المپیک آشنا شوند.
کیومرث هاشمی ادامه داد : دوره ای که امروز معلمان ورزشی عزیز ما در آن حاضر هستند نتیجه یک سال کار کارشناسی و بررسی و تدوین مباحث مورد نیاز معلمان برای تدریس در این دوره می باشد .
هاشمی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مقوله اخلاق در ورزش به عنوان حلقه گمشده در ورزش کشور و به خصوص ورزش قهرمانی اظهار داشت : این مقوله به بهترین شکل از طریق معلمان ورزشی به بدنه جامعه  در قالب زنگ ورزش منتقل خواهد شد.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت هایش به حضور 33 هزار معلم ورزشی در بدنه آموزش و پرورش اشاره و افزود : این رقم به معنای 33 هزار ظرفیت در کشور است که برای 5/13 میلیون جمعیت دانش آموزی کشور فرصت خوبی برای  توسعه و انتقال ارزشهای ورزشی است .
وی ادامه داد : کمیته بین المللی المپیک در سال 2000 کتابی برای تدریس مباحث ساده در منشور المپیک تدوین نموده که کمیته ملی المپیک با بررسی مباحث آن بسیاری از بخش ها را مناسب تدریس در این دوره ها تشخیص دادیم . و ابراز امیدواری کرد تا مباحثی که در این دوره به معلمان تدریس می شود بتواند آغاز خوبی برای توسعه ورزش در کشور و آشنایی با مفاهیم المپیک باشد.
 شایان ذکر است این طرح ملی در فاز اول بعنوان پایلوت در شهر تهران اجرایی خواهد شد.
در ادامه نیز بابویی مدیر کل تربیت بدنی آموزش و پرورش و سید کریمی  به ارائه توضیحاتی در این باره پرداختند.

۱۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.