خبری از شور و شوق برزیلی ها نیست

خبری از شور و شوق برزیلی ها نیست
لس آنجلس تایمز در گزارشی مفصل از بی انگیزگی میزبانان برای برگزاری این بازی ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک وبه نقل از لس آنجلس تایمز؛مردم برزیل یک سال کامل پیش از مسابقات جام جهانی 2014 بر سر میزبانی این مسابقات اختلاف نظر داشتند. هزاران نفر در اعتراض به برگزاری این مسابقات در برزیل، دست به تظاهرات زدند. برخی از وقوع آشوب در این کشور خبر می‌دادند و برخی دیگر خواستار بهبود خدمات دولتی بودند. دیگران نیز سرسختانه از میزبانی این مسابقات دفاع می‌کردند و معتقد بودند برزیل می‌تواند به این صورت توجه جهان را به خود جلب کند.
حال، کمتر از 2 هفته به برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ریو سال 2016 باقی مانده است. اما حال و هوای برگزاری این مسابقات در این کشور دیده نمی‌شود. گویی بازی‌های المپیک تاکنون وارد جامعه برزیل نشده است. بلیط‌ها به کندی به فروش می‌رسند. نظرها درباره این المپیک نه از باب حمایت بسیار است و نه مخالفت شدید، تنها یک بی‌علاقگی عمومی میان مردم این کشور دیده می‌شود.
حتی در سواحل کوپاکابانا – بزرگترین منطقه گردشگری ریو آثاری از بازدیدکنندگان مشاهده نمی‌شود.طبق گفته‌های یکی از افراد محلی، زندگی در این منطقه به حالت عادی در جریان است.این فرد به مشکلاتی که افراد محلی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، اشاره کرد.
 وی گفت در زمینه بهداشت، امنیت و آموزش معضل‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد. مردم در تظاهرات پیش و پس از برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 در این کشور، خواستار بهبود این موارد شده بودند. اما به گفته این فرد، هیچکدام از این خواسته‌ها به جایی نرسید.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 51 درصد برزیلی ها اعلام کرده اند هیچ علاقه ای به برگزاری المپیک در این کشور ندارند. تنها 33 درصد آن‌ها اعلام کرده اند اندکی مایل هستند. علاوه بر این، 63 درصد برزیلی ها معتقدند برگزاری بازی‌های المپیک در این کشور بیش از این که سودمند باشد، مضر است. این در حالی است که در همین نظرسنجی که سال 2013 انجام شد، 40 درصد معتقد بودند زیان این بازی‌ها از سودشان بیشتر است.
 همچنین در سال 2013 تنها 28 درصد برزیلی‌ها اعلام کرده بودند هیچ تمایلی به برگزاری این بازی‌ها در این کشور ندارند.
ساکنین محلی برای این بی‌علاقگی توضیحاتی ارائه کرده اند. یکی از این دلایل، ترجیح فوتبال به بازی‌های دیگر در برزیل است. اما برخی از برزیلی‌ها نگران رکود شدید اقتصادی و بحران سیاسی هستند.
 موریسیو سانتورو محقق علوم سیاسی در دانشگاه دولتی ریو در این‌باره گفت: برزیل دیگر خسته شده است، مدتی است هرچه در کشور اتفاق می‌افتد برای مردم گران تمام می‌شود. التهاب و تنش‌ها از گذشته افزایش یافته است. مردم حتی در فضای مجازی نیز تسلیم شده اند. به دلیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی، دیگر زمانی برای افتخار به کشور باقی نمانده است. گویی شما آماده پذیرایی از مهمانان و نظافت منزل خود باشید، و هنگامی که مهمان‌ها به خانه شما آمدند، آنچه شما سعی در مخفی کردنش داشتید را ببینند.
طبق گزارش‌ها، تقاضای بلیط در برزیل کاهش یافته است. به همین دلیل، افراد خارجی اکنون می‌توانند بلیط‌ها را با قیمت‌هایی تهیه کنند که در گذشته تنها افراد محلی به آن دسترسی داشتند. نگهبان یکی از ساختمان‌های ورزشگاه ریو در این‌باره گفت: من توانایی پرداخت پول بلیط‌ها را ندارم. به همین دلیل نمی‌توانم بازی‌ها را تماشا کنم.

 وی افزود: تقاضا برای اتاق اجاره‌ای که معمولا به گردشگران برزیلی تعلق می‌گرفت بسیار کمتر از انتظار بوده است. وی در ادامه گفت: ما شور و اشتیاق برگزاری این بازی‌ها را احساس نکرده‌ایم

۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.